Az online tragédiája

Tegnap megnéztük Az ember tragédiáját.
Remek film bár nem ajánlom mindenkinek (részletesebben itt), az azonban elgondolkodtatott, hogy az első forgatókönyv vázlat 1983-ban készült, és most, 2011-ben jelent meg a film a mozikban. Illetve egy moziban.

Két gondolat jár ezzel kapcsolatban azóta is a fejemben.
Egyrészről minden elismerés megilleti Jankovics Marcellt a kitartásáért, hiszen közel 30 éven keresztül életben tartani egy álmot, s dolgozni érte…
Hihetetlen erőfeszítésbe kerülhet, nem gondolom, hogy mindenki meg tudja csinálni.
Érdemes tanulni tőle. Érdemes példaként emlékezni rá egy-egy hosszabb projekt nehezebb időszakaiban.

Másrészről viszont ez a film egy jó példa arra, hogy ha technológiával dolgozunk, akkor az idő ellenünk van.
Hiába remek film ugyanis Az ember tragédiája, a film stílusa, a filmben alkalmazott megoldások olyanok, amiket már több generációval meghaladt a filmkészítési technológia, de még nagyobb baj, hogy a nézők elvárása is.

Így ez a film sajnos ma már csak réteg film tud lenni. 1993-ban valószínűleg nem csak egy moziban vetítették volna.
Bár Jankovics Marcell sem úgy tervezte, hogy több, mint 20 évig dolgozik a művön, ez a példa még is jó arra, hogy gyorsaságra ösztönözzön.

Az idő ellened van az online világban
Az idő ellened van az online világban

Az online világban ugyanis nincsenek éveink, sokszor még csak hónapjaink sincsenek.
Ha ma megírsz egy jó kis reklámszöveget, lehet, hogy a Google holnap megváltoztatja az irányelveit, és törölheted. Ha nem futott eleget, hiába volt egy időre a kezedben az arany tojást tojó tyúk nyaka.

Ha ma készítesz egy jó kis Facebook céges oldal designt, de még vársz a felhasználásra, lehet, hogy dobhatod a kukába, mert holnapután jön a Timeline a céges oldalaknak is.

Ha ma készítesz egy „oklevél alapú” Facebook alkalmazást, de nem hozol ki belőle mindent ezen a héten, akkor lehet, hogy feleslegesen dobtad ki rá a pénzt, mert talán pár nap múlva a Facebook bezárja a kiskaput, ami alapján hatékonyan működik.

Ha van egy jó kis Facebook promóció ötleted, de nem indul el időben a kampány, lehet, hogy nem is szabad elindítanod, mert közben a Facebook megváltoztatja a nyereményjátékokra vonatkozó szabályait.

Az online-ban nincs 20 éved, az online-ban lehet, hogy 20 hónapod, vagy 20 napod sincs.
Készülj fel rá, ha van egy ötleted, akkor azt lehetőleg azonnal valósítsd meg, és minél gyorsabban hozd ki belőle a legtöbbet.
Főleg így van ez akkor, ha óriás cégek hatalmas szolgáltatásainak apró kis haszonélvezője vagy a reklámoddal, a Facebook oldaladdal, alkalmazásoddal.

Gondolom, a Jankovics kitartását méltató példa szimpatikusabb volt, de sajnos ez van. Nincs mese, pörögni kell.
Vissza a munkához! 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük