20 millió Google+ felhasználó. De mi a helyzet a Facebookkal?

Google plusz: 3 hét alatt 20 millió

Határ a csillagos ég?

A Google+ra alig több, mint három hét alatt 20 millióan regisztráltak.
Ez hatalmas szám főleg egy olyan rendszertől, amelyik zárt és csak meghívókkal működik, vagy is nem tud mindenki (azonnal) regisztrálni aki akar. Persze aki akar, nagyjából 5 perc alatt tud meghívót szerezni, így azért ez nem akkora akadálya a fejlődésnek.

Ilyen fejlődés mellett az ember azt gondolná, nincs még egy közösségi hálózat, amelyik ilyen ütemben gyűjti a felhasználókat.
De valóban így van?
Nézzük meg egy pillanatra a Facebookot!
Azt a Facebookot, ami a Google+ fényében kicsit megkopott. Legalább is ezt érezni a tech blogokat és a közösségi médiával foglalkozó szakmai témákat olvasgatva.

Soha nem látott fejlődés (?)

A Google+ szárnyalását látva azt hihetnénk, hogy a Facebooknak már vége, hiszen most már mindenki inkább az új közösségi hálózatban kezdi az életét.

De nézzük csak meg ezt a grafikont:

Facebook felhasználók világszerte 720 millió vagy 750 millió?

18 millió új Facebook felhasználó egy hónap alatt.

Itt azt látjuk (forrás: Socialbakers), hogy június 23 körül még “csak” 704 millió Facebook felhasználó volt, egy hónappal később ez a szám 722 millió fölött van.
Vagyis 4 hét alatt gyűjtött közel nagyjából új tagot a Facebook, mint a Google+ kb. 3 hét alatt.
Legalább is a publikus információk alapján.
Ugyanis a Facebook néhány hete bejelentette, hogy átlépték a 750 millió regisztrált tagot, a Socialbakers által jelzett 722 milliós szám így nem tekinthető pontosnak, de a növekedési arányok valószínűleg igen.
Vagyis hasonló növekedést mutat az “öreg” Facebook, mint az új üdvöske a Google+.

Régi és új fej-fej mellett

Míg a Google+t az újdonság varázsa élteti, a Facebookot a tömegéből adódó lendület viszi tovább.

Mindkét közösségi rendszer más életszakaszban van, mindkettőnél más stratégiát más fejlesztéseket láthatunk a következő időkben, de csak azért, mert a Google+ növekedése ilyen kiemelt figyelmet kapott az elmúlt napokban, nem szabad elfeledkezni a nagyobb játékos fejlődéséről sem.

Szerinted hosszú távon melyik rendszer lesz a sikeres?
A Google+ a többi Google szolgáltatással karöltve, vagy a Facebook, ahol a felhasználók már felépítették a kapcsolati hálójukat, és ami már sok embernek a napi rutinjába beépült?

Meddig növekedhet még a Facebook és meddig tud növekedni a Google+?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)