Milyen elvek mentén érdemes a Facebookon kommunikálni?
Megint a Facebook marketing útmutatóból csemegéztünk.
A Facebook marketing alapjai és az üzleti oldalaknak szóló Facebook tanácsok után, most nézzük meg, mi az az 5 irányelv, amit a tervezés és a kommunikációs során érdemes figyelembe venni!
1. Olyan stratégiát készíts, amit a kezdetektől közösségire tervezel!
A közösségi elemeket az elejétől be kell tervezni, nem elég, ha a kész terved végére biggyeszted „legyen akkor egy like gomb is az oldalon” felkiáltással.
A Facebookot integrálni kell az általános marketing folyamataiddal, és a Facebook kommunikáció stílusát és menetrendjét úgy kell kialakítani, hogy illeszkedjen a céljaidhoz és a többi kommunikációs megoldásodhoz is.
2. Teremts egy hiteles hangot a cégednek!
Az emberek a Facebookon tisztában vannak azzal, hogy ők kik. Te is tisztába vagy vele?
Legyél Te is egyértelmű és azonosítható! Oszd meg őszintén az információidat a cégedről, legyél átlátható!
A Facebook egy ideális hely ahhoz, hogy a márka személyisége életre keljen egy hiteles és következetes „hangon”, egy azonosítható kommunikációs stíluson keresztül.
3. Legyél interaktív!
Az emberek azzal töltik az idejüket a Facebookon, hogy kommunikáljanak egymással és megosztják az élményeiket. Te is mindig két irányú kommunikációba gondolkodj.
Keresd meg a márkádnak, a cégednek a közösségi értékeit, és építs ezek köré olyan (értékes vagy éppen szórakoztató) tartalmat, amit majd az emberek továbbadnak egymásnak.
4. Gondozd a kapcsolataidat!
Ahogy a való életben, a Facebookon is időt energiát, és hosszú távú befektetést igényelnek a kapcsolatok.
Legyenek mindig frissek és könnyen fogyaszthatók a tartalmaid. Kommunikálj gyakran és ha kell, használj hirdetéseket, hogy fenntartsd a kapcsolatot. A hűséget pedig érdemes jutalmazni.
5. Tanulj folyamatosan!
A Facebook segítéségével valós időben kapsz visszajelzéseket, ami segít a helyes megoldás megtalálásában.
Kérdezd meg az oldalad rajongóit, mi a véleményük, használd a válaszokat a későbbi kommunikáció során.
De használd a statisztikákat és a jelentéseket is, hogy többet tudj meg a rajongóidról, így a tartalmad, a kommunikációd, vagy akár a terméked és a szolgáltatásod is érdekesebb lesz.
Ti milyen módszereket használtok ezek közül a Facebook kommunikációban?
Írjátok meg a hozzászólások között, és ne feledjétek el megnyomni a Tetszik gombot sem!