Útmutató az üzleti Facebook oldalakhoz

Mit javasol a Facebook az üzleti oldalaknak?


Facebook oldal útmutató üzleti oldalakhoz
Facebook oldal útmutató üzleti oldalakhoz

A Facebook nagyon belejött a kiadványok gyártásába.
A múltkori Facebook marketing irányelvek után most itt az üzleti oldalaknak szóló Facebook útmutató.
A segédlet célja, hogy adjon ötleteket arra, hogy mit csinálj, miután elkészítetted a Facebook oldaladat.

Mit kell tenned az első technikai lépések után, ha sikeres üzleti oldalt szeretnél?

A Facebook javaslata üzleti oldalak bővítéséhez, 3 lépésben:

1. kezdj el beszélgetni!
2. bővítsd a rajongói bázisodat!
3. elemezd és finomítsd!

Nézzük részletesebben:

1. Kezdj el beszélgetni!

Először is készíts Facebook stratégiát!

Pozicionáld a cégedet és találd meg az egyedi stílusodat.
Azonosítsd a célcsoportodat, próbáld megérteni, mi érdekli őket, mi kötheti jobban hozzád őket.
Tűzd ki a céljaidat!
Ha tudod mit szeretnél elérni, tudni fogod, milyen eszközöket használhatsz ennek érdekében.

Találd meg a saját ritmusodat, azt ami a Te üzletvitelednek is megfelel és a rajongóidhoz is illeszkedik.
Bár rengeteg kutatás van, mindenkinek a saját ritmusát kell megtalálni, a saját tapasztalatai, kísérletei alapján.
Ebben segít, ha minden nap pár percet rászánsz a visszajelzések és a statisztikák elemzésére.
Fontos, hogy kommunikálj hitelesen és emberi módon.

Ossz meg újdonságot és kizárólagos tartalmat a rajongóiddal.
Akár pletykákat, akár előzeteseket az új termékeidről. Receptet, videót, bármit, amiről szívesen beszélnek a rajongóid.

Ösztönözd a rajongóidat a részvételre!
Indíts válaszra ösztönző kommunikációt érthető felszólításokkal.
Kérd meg a rajongókat, hogy válaszoljanak, hogy osszák meg a tartalmat, és jutalmazd őket valami személyessel.
Engedd meg a rajongóidnak, hogy írjanak a Facebook üzenőfaladra, így tud kialakulni az egészséges, kétirányú kommunikáció.

Kezeld jól a negatív visszajelezéseket!
Ha kommunikálsz előfordulhat, hogy negatív visszajelzések is jönnek, ezért amikor kommunikálsz, az átláthatóság és a hitelesség nagyon fontos.
Ha valaki negatív visszajelzést ad, hallgasd meg, kezeld őszintén és nyitottan!

Állíts be figyelmeztetéseket, hogy megtudd, ha valaki üzenetet ír a faladra. Ezt e-mailben vagy RSS-ben is megteheted.

Készíts kommunikációs tervet!
Készíts egy naptárat, ahol a különböző üzenet stílusokat időzíted a rajongóid szokásaihoz igazítva.
Ez megkönnyítheti a munkádat, hiszen előre fel tudsz készülni sok mindenre, ami a munkamennyiséget is csökkentheti.

Használd a Facebook alkalmazását mobilon is, ezzel még frissebbé és gyorsabbá teheted a kommunikációt, hiszen akkor is hozzáférsz az oldaladhoz, ha éppen nem ülsz a géped mellett.

Kezdd az indulást az ismerőseiddel!
Kezdd az e-mail címlistáddal és a meglevő marketing illetve reklám eszközeiddel, ez jó indítás lehet az elején.

2. Bővítsd a rajongói bázisod

Ösztönözd a látogatóidat, hogy legyenek rajongók, például használj speciális érkező oldalt, like kaput, vagy egy alkalmazást.

Lépj szövetségre egy másik céggel vagy szervezettel.
Használjátok egymás erejét és a keresztmarketingben rejlő lehetőségeit.

Ha egy másik Facebook oldal vagy személy nevét megemlíted az üzenetedben, és a gépelést @ jellel kezded, akkor a Te üzeneted automatikusan megjelenik az ő falán is.

Használd a beépülő közösségi megoldásokat a weboldaladon.
A Facebook like gomb vagy Like box segíthet a megosztásban és a bizalom növelésben is.

Ösztönözd a boltod valós látogatóit a bejelentkezésre a Facebook Helyek segítségével

Promótáld az oldaladat a Facebook hirdetések és szponzorált történetek segítségével.
Ez nem csak új rajongókat hozhat, de a meglevő rajongóddal is szorosabbra fűzheti a kapcsolatot.

3. Elemezz és finomíts!

A Facebook Insight segítségével a Facebook oldaladon történteket nagyon jól tudod elemezni, a Google Analytics pedig abban segít, hogy mi történik akkor, amikor a rajongód átjön a weboldaladra.

A korábbi adatok alapján készíts egy tervet, ami a lehetőségek szerint maximalizálja a rajongóid válaszait.

Ezek a Facebook tanácsai az oldalak aktivizálására, bővítésére.
Ti mit gondoltak? Mi segíthet még egy üzleti Facebook oldalnak??

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük