Újra hozzányúlt a Facebook a hírfolyam algoritmushoz, ezúttal azt ígérve, tovább erősíti a személyes posztokat a hírekkel és a céges bejegyzésekkel szemben.
Az indok az, hogy a korábbi frissítések ellenére a visszajelzések szerint az emberek még mindig aggódnak, hogy lemaradnak az ismerőseikkel kapcsolatos hírekről.
De könnyen lehet, hogy csupán arról van szó, hogy a Facebook menti a menthetőt.
Még tavasszal került elő az a pletyka ugyanis, hogy drasztikusan csökkent a privát posztok aránya a Facebookon. Persze a közösségi hálózat csapata ezt nem erősítette meg, de az látszik, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy ne felejtsük el megosztani az utolsó fotókat vagy éppen az időjárással kapcsolatos észrevételeinket.
Az, hogy most csökkentik a nem privát posztok mennyiségét szintén a személyes kapcsolattartást helyezi a céges kommunikáció elé.
Milyen hatása lesz ennek az oldalakra?
Valószínűleg komolyabb.
A Facebook ugyanis nem finomkodik a blogbejegyzésében. Nem azt mondja amit szokott, hogy lesznek oldalak, akiknél csökken az elérés, lesznek, akiknél nő.
Azt mondja, hogy lesznek, akiknél kevésbé fog csökkenni az elérés és az aktivitás.
Mi a megoldás?
Írjunk olyan posztokat, amiket a rajongók szívesen osztanak meg az ismerőseikkel, akik aztán reagálni is fognak azokra a megosztásokra.
Amelyik oldal ugyanis eléri, hogy a posztjait megosszák az emberek, az már a privát kommunikáció területére téved.
Aki pedig ezt nem tudja elérni, nyilván nem tud mást csinálni, mint hirdetni. (Ehhez egyébként van egy jó kis segítségünk. 😉 )
A szigorítást bejelentő poszttal együtt a Facebook publikálta a hírfolyam értékrendet is, amit itt olvashatsz el részletesebben.
Olvastam mostanában egyébként cikkeket, és beszélgettem oldal kezelőkkel, akik drasztikus elérés visszaesésekről számoltak be az utóbbi pár hétben. Mi ezt nem éreztük, de lehet, hogy csak azért, mert nálunk még nem vezették be az új változást. Ha tapasztaltál ilyet, írd meg a kommentek között, és persze ne feledd MEGOSZTANI a cikket az ismerőseiddel! ;–)