Nagyon könnyű most a foci EB témájával eléréseket és interakciókat összehozni a Facebookon.
Keresünk egy képet a magyar csapatról, mellé írjuk, hogy #HUN, máris garantált a lájk özön.
Ha kicsit több időnk van, egymás mellé rakjuk az aktuális meccs zászlóit, és megkérdezzük ki nyer a rajongók szerint.
Nem fog elmaradni a reakció áradat.
Ezek teljesen rendben vannak egyébként, hiszen ezzel is kifejezi a márka, hogy ugyanazok az értékek fontosak neki, mint a célcsoportjának.
Azonban ha csak ezeknél a sablonos megoldásoknál marad a cég, nem használja ki a hirtelen megnövekedett elérésekből fakadó lehetőségeket. Hiszen semmilyen egyedi, megkülönböztető elemet nem tesz bele. Pedig lehetne.
Olyat, ami a céget, a szolgáltatásokat, az alap üzeneteket is belecsempészi az aktualitásokba.
De szerencsére vannak olyan példák is, amik ilyenek. Összegyűjtöttem párat.
Mivel kezdhetném mással, mint az Aldi-Hofer párbeszéddel, amiről itt írtam részletesebben.
Itt az osztrák cég azzal kezdte, hogy a zászlókat ételből rakta ki, aztán a beszélgetés során hamar bekerült a képbe egy termék link is.
Jó példa a Telenor is, amelyik a MyTV szolgáltatásának előnyeit is kihangsúlyozta a szurkolás mellett.
A Coca Cola sok olyan ötletes posztot készített, ahol a szurkolás a márka értékeibe van csomagolva. Kreatív a gólörömöt bemutató kupak-hullám, de a kedvencem nekem az, amelyik a klasszikus formáról beszél. Ezzel az üdítősüveg formáját hozza párhuzamba Király mackónadrágjával.
Az egyik győztes ettől függetlenül szerintem a Szentkirályi, ahol a magyar-osztrák meccs eredményét a víz kémiai képletével mutatták be zseniálisan.
A másik győztes pedig az Észak-Magyarországi Optika Centrum, amelyik az Izland elleni találkozó után a következő posztot rakta ki:
Mennyi mindent ki lehet hozni a jó régi, „szemüveget a bírónak” szurkolásból ugye?
Ráadásul ez is olyan, amelyik kapcsolódik a céghez. Az pedig külön szerencse, hogy fel van logózva, így oda lehet találni a forráshoz.
Ahogy látod, mindegyik olyan példa, amelyik nem csak általános módon használja az aktualitást, hanem úgy, hogy az kapcsolódik a márkához, esetleg az alap értékeket, jegyeket ülteti át ötletesen.
Ha szeretnéd kihasználni az aktualitásokat, legyen az EB, olimpia, karácsony, vagy akár egy nyári vihar, akkor így próbáld meg Te is!
Ha pedig láttál más jó példákat is, oszd meg velünk a kommentek között biztos sok ötletes megoldás nem jutott el hozzánk!
Kapcsolódó:
Csütörtökön a TV2 Mokkában beszélgettünk a foci EB-vel kapcsolatos mémekről, ahol a márkák megoldásai is szóba kerültek.