Jon Loomer kapott visszajelzést a Facebooktól azzal kapcsolatban, hogy megszűnik-e a 20%-os szabály a hirdetésben használt képeknél.
Afsheen Ali, Product Marketing Manager válaszolt neki, és ezt írta:
„A kutatásaink kimutatták, hogy az emberek jobban szeretik azokat a hirdetéseket, ahol a képeken kevesebb a szöveg. Korábban, ha 20%-nál több volt a szöveg a képeken, akkor ezek hirdetés formájában nem jelenhettek meg a Facebookon, Instagramon és a Célkönzönségek hálózatán (Audience Network). Azonban a hirdetői visszajelezések alapján, ez a szabály nem volt mindig egyértelmű. Ezért új megoldás irányába mozdultunk el, ami több szabadságot ad a hirdetőknek, miközben továbbra is lehetővé teszi a számunkra, hogy fenntartsuk a felhasználói élményt.”
A sokat szidott 20%-os szabály tehát a múlté. Nagyjából.
Az új rendszer ugyanis – ahogy az az áprilisi tesztekből kiderült – csak némileg ad nagyobb szabadságot. Legalább is ha nem akarunk sokat fizetni.
A Facebook ugyanis ezentúl négy kategóriába fogja sorolni a képeket szövegek szempontjából:
- ok
- alacsony
- közepes
- magas
Az elemzéshez pedig nem az 5×5-ös hálót használja.
Az elfogadható mértékú szöveg továbbra is nagyjából annyi lesz, mint amire az eddigi szabályok vonatkoznak. Ugyanakkor azok a képek is kaphatnak hirdetési megjelenést, amiket eddig elutasított a rendszer. Viszont ezek kevesebb elérést fognak kapni, vagy drágábban juthatunk el velük a célcsoporthoz.
Néhány példa, mit jelent a négy kategória:
Ok mennyiségű szöveg:
Alacsony szöveg mennyiség:
Közepes mennyiségű szöveg:
Magas mennyiségű szöveg a képen:
Hogyan fogja alkalmazni az új szabályt a Facebook?
Egyrészt frissíteni fogja a Grid toolt, ami eddig az 5×5-ös hálót húzta rá a képekre. Másrészt pedig a hirdetés létrehozás során is figyelmeztetni fog, hogy melyik kategóriába kerül a képünk.
A szabályokat a következő hetekben fogja bevezetni a Facebook.