Jelentősen megújulnak a Facebook oldalak mobilon, ezt már április óta tudjuk, azóta pedig már szivárog is be a felületekbe az új megjelenés. Ma azonban többektől láttam képernyőfotókat olyan asztali gépes megjelenésről, ami sok újdonságot hordoz.
Az eddigi, logó fókuszú megjelenést ugyanis felváltotta egy olyan nézet, ahol egyértelműen a borítófotó uralkodik. Ráadásul az elrendezés levetkőzte a kétoszlopos timeline-ok utolsó maradékát is. Balra kerültek az alkalmazások, a posztok mellé jobbra pedig a kiegészítő információk.
Tulajdonképpen olyan lett, mint egy hagyományos weboldal design.
Korábban láttunk már pár Facebook oldal tesztet, de ott még pár apróság máshol volt. Például a logó kisebb méretben, de benne volt a borító fotóban.
Ugyanakkor ha jobban meggondoljuk, a mobil megjelenés is olyan, mint egy hagyományos weboldal megjelenés, ami mobilra van optimalizálva.
Az új asztali elrendezést még nem erősítette meg a Facebook, lehet, hogy tesztről van szó. Ugyanakkor a mobilhoz igazodó logika miatt nagyon valószínű, hogy hamarosan áttérnek erre.
Ez pedig minden cégnek fontos, hiszen a Facebook oldal egyre inkább a legfontosabb online felületté válik. Ezt egyébként Zuckerberg csapata is tudja, hiszen egyre több helyen fogalmaznak úgy, hogy a kisvállalkozások legjobb mobil weboldala az egy Facebook oldal.
Úgy tűnik ugyanakkor, hogy a Facebook oldalak és a privát profilok megjelenése újra komolyan eltér egymástól. A privát profiloknál a tendencia az, hogy a profil kép (ami sokaknak lehet már animáció, vagy videó is) a borító fotó közepére vándorol.
Ha pedig már a Facebook megjelenéseket elemezgetjük, érdemes észrevenni pár olyan apróságot is, mint például az események megjelenése mobilon, amelyiken első ránézésre már nem is látjuk, hogy a Facebookon belül vagyunk, hiszen hiányzik a Facebookos kék sáv. Mintha a Facebooknak nem lenne itt olyan fontos a saját designja.
Az oldalakra visszatérve, ha elterjed az új megjelenés, nem árt megvizsgálni, minden jó helyen van-e?
Például ha van olyan nyíl, mint nálunk, akkor az minden felületen jól néz-e ki. Vannak-e olyan alkalmazások, amiket már nem használsz, de eddig nem volt gond, mert nem jelent meg úgy sem olyan nyilvánvalóan, stb. Úgy látszik, kicsit erősebb megjelenést kapnak a rajongói posztok ismét, és az is feltünő, hogy a Felhívás gomb (call to action) jobban ki van emelve, mint a Like. Ezen azért mindenkinek érdemes elgondolkodnia.
Az azonban nem teljesen világos, hogy a borító méretek, arányok hogyan változnak, főleg a több eltérő felületen (ne felejtsük el, a page pluginben is megjelenik).
Nektek már megjelent az új oldal design?