A múlt héten több előadást is hallottam, amik mind elmondták az egyetlen tuti tippet a Facebook posztokkal, kommunikációval, hirdetésekkel kapcsolatban.
Milyen hosszú legyen a bejegyzés, milyen formátum, milyen kép, mikor, milyen stílusban, miért kell mindenkinek rajongót gyűjteni, vagy éppen miért nem.
Mindenre megkaptam (más résztvevőkkel együtt) a tökéletes trendeket, tippeket, megoldásokat.
Egy gond volt, ahány előadó volt, annyiféle tökéletes megoldást hallottam.
Összességében megint bebizonyosodott: nincs egy tuti tipp. Nincs egyetlen módszer, ami mindenkinek jó.
Nincs olyan időzítés, ami minden oldalnak jó.
Nincs olyan szöveg hossz, ami mindenkinek jó.
Nincs olyan, hogy mennyi smilie-t, ikont, hashtag-et az szabad használni, ha nagy elérést akarsz.
Minden oldal más.
Még ha két konkurencia oldaláról
Mék akkor is, hogy ugyanannak a célcsoportnak szól két különböző oldal, akkor is vannak különbségek.
De mondok még egy fontos dolgot:
A te rajongóid (célcsoportod) sem egy arctalan massza, akiket egybe kell kezelni.
Köztük is különböző típusú tartalom jön be, más időpontban.
Sőt!
Ugyanaz az ember más időpontokban is más hosszúságú posztokat szeret olvasni.
Pl napközben buszozás vagy autózás esetleg wczés közben rövid tartalmak jönnek be. (Jó, wc-n ülve talán kicsit hosszabb is.)
Este, ágyban, tévézés közben több idő marad olvasgatni.
De nincsen olyan, hogy tökéletes megoldás.
Ami persze sajnálatos fájdalom, mert így gondolkodni, kísérletezni, dolgozni kell.
De ha jó eredményt akarsz ezt nem hagyhatod ki.
Szóval ahelyett, hogy elolvasol még egy cikket az „egyetlen dolog, amivel minden oldal nagyobb elérést / több rajongót / olcsóbb kattintást szerezhet” témákban, állj neki gondolkodni.
- Ismerd meg a célcsoportod (kérdezz, beszélgess)!
- Készíts stratégiát!
- Kísérletezz!
- Mérj!
- Gondold újra!
Ha egyetlen tuti, mindenkinek működő receptet akarsz, akkor ez az, ezt fogadd meg. 🙂