A Facebook mostanában mindent megtesz, hogy egyre kevesebb okunk elmenni más weboldalakra.
Adatbázis gyűjtő hirdetés, szolgáltatás szekció az oldalakon, instant cikkek, integrált videók, és a legújabb, a canvas hirdetések.
A canvas hirdetés egy speciális weboldal forgalom típusú hirdetés, ami mobil hírfolyamban tud megjelenni, és a kattintás előtt egy mini weboldalt, vagy inkább mini mobil alkalmazást jelenít meg. Ahogy ezen a videón láthatjátok:
Egy olyan felületet, amibe több oldalnyi információt, képeket, videókat tudunk pakolni, és amik részletesen megismertethetik az érdeklődőket egy témával, mielőtt elmennek a weboldalra.
A képek lehetnek – a most már szokásosnak mondható – karusszel típusúak, vagy akár olyanok is, amit a telefon billegetésével lehet mozgatni.
A canvas (vászon) tartalmazhat több gombot, több videót, több szöveges blokkot, és persze sok különböző linket.
Így az a felhasználó, aki rákattint a hirdetésre, el tud mélyedni a témában egy kényelmes, korszerű felületen. Vagyis be tudjuk vonni, „elő tudjuk készíteni” mire kimegy a weboldalba. Mire végignéz egy részletesen felépített canvas hirdetést, képekkel, videókkal, sokkal nagyobb esélye lesz, hogy a weboldalra érve konvertál.
Mit kell tudni a canvas formátumról?
- csak mobil hírfolyamban működik
- weboldal kattintás és weboldal konverzió típusú hirdetéseknél működik
- teljes szerkesztő felületet biztosít hozzá a Facebook
- egy canvas-t több hirdetéshez is hozzákapcsolhatunk (a lead hirdetésekben létrehozott űrlapokhoz hasonlóan)
- bemutató oldal itt
- hirdetés specifikáció itt
Ahogy megjelent az új lehetőség természetesen kipróbáltam.
A szerkesztő felület nagyon érdekes, könnyen használható, bár az első alkalommal megzavart egy kicsit a tutorial, amibe feltöltöttem a hirdetés elemeit, de nem tudtam menteni.
Ez titeket ne tévesszen meg, nem a kis szemre kell kattintani, hanem a plusz gombra ahhoz, hogy el tudjátok kezdeni összerakni a canvas-t.
A létrehozott hirdetésem nagyon kis egyszerű lett, de nagyon izgalmasan néz ki mobilon, amit teljes egészében kitölt, és úgy működik, mintha egy egyedi mobil app, vagy mobil weboldal lenne.
Persze egy canvas elkészítése jóval nagyobb munka, mint egy sima hirdetés, vagy mint egy karusszel hirdetés, de rengeteg olyan kreatív lehetőséget nyújt, ami segíthet információt átadni és meggyőzni a célcsoportot.
Azt természetesen mérlegelni kell, hogy mi a fontosabb, minél előbb bevinni a felhasználókat a weboldalra és ott konvertálni őket, vagy készíteni egy izgalmas canvas-t, és rögtön az értékesítéshez vinni őket, hiszen úgy is mindent tudnak.
Nyilván ki kell tesztelni ezt még, de az alap megoldás nagyon izgalmas, ha pedig sikerül jó helyre rakni a folyamatba az új formátumot, jó eredményekre számíthatunk.
Frissítés: a cikk megírása után vettem észre, hogy nem csak hirdetés formájában tudunk vásznat létrehozni, hanem kaptunk egy ilyen bejegyzés típust is. Érdekes módon sima hirdetés kezelőben ettől függetlenül nem működik a dolog.
A létrehozott canvas-ok az oldal admin felületének Publisher Tools részére kerülnek, a Lead ad hirdetések alá. A korábban elkészített canvasokat nem lehet szerkeszteni, csak duplikálni.
Új canvasokat viszont tudunk készíteni a Publisher Tools-ból és a posztok közül is, ahogy azt a fenti ábrán láthatjátok.
Egyébként itt látható egy canvas poszt. Azonban csak mobilon fog jól megjelenni, ha asztali gépről nézitek, váltsatok mobilra, és keressétek meg a Facebook oldalunkon, hogy láthassátok a „csodát”! 🙂
Ti mit gondoltok erről a megoldásról?