Van egy közkeletű tévedés a közösségi médiával kapcsolatban.
Sokan azt gondolják, hogy a közösségi média és a Facebook közé egyenlőség jelet lehet tenni.
Régen erre egyszerűen csak azt kellett mondani, hogy a Facebook mellett nagyon sok olyan platform van, ami a közösségi médiába tartozik, érdemes megnézni, melyiket érdemes egy-egy cégnek használni.
Mára azonban változott a helyzet, így a megközelítés is.
Mert a Facebook alapvetően változott meg.
Ma a Facebook a cégeknek egyre kevésbé közösség. Az organikus elérés folyamatos csökkentése miatt egyre nehezebb igazi közösség építést folytatni. Legalább is ingyen.
Ugyanakkor van jó közösségi média része a Facebooknak is, de ez inkább a csoportokban zajlik, ahova a cégek, cégként nem férnek hozzá.
A cégeknek a Facebook egyre inkább média. Olyan média felület, ahol hirdethetik a weboldalukat, a videóikat, és persze azokat a posztokat is, amik a saját közösségükhöz érnek el, amiknek a közösség építés a feladata. A fizetett közösség építés…
Éppen ezért ma már a Facebook nem közösségi média.
A Facebook: közösség + média.
Mindkettő fontos, de tudni kell, melyik részét, milyen stratégia mentén tudjuk használni a saját cégünk esetében.