Ha már egy olyan mobilon Facebookoznak az emberek, amiben van GPS, miért ne használnánk ezt ki?
Gondolhatták a Facebook fejlesztői (és értékesítői), amikor elkezdek a most bejelentett szolgáltatáson, a Place tips-en dolgozni.
Hamarosan a hírfolyamban ugyanis helyi tippek (Place tips) fognak megjelenni, amik az aktuális pozíciónk alapján fognak nekünk információkat mutatni.
Például ha bemegyünk egy pékségbe, vagy elmegyünk egy adott pékség mellett, akkor felugrik egy kis figyelmeztetés a hírfolyam tetején, olyan szöveggel, hogy nézzük meg milyen fotókat készítettek itt a barátaink, vagy milyen ajánlásokat írtak.
Ha úgy döntünk, hogy érdekel a dolog, kattintás után már nézhetjük is a fotókat és az ajánlásokat a barátainktól, de a pékség Facebook oldalának a posztjai is fel fognak ugrani.
A funkciót egyelőre az iPhone-osok fogják megkapni, de bármikor ki is kapcsolhatják azt a beállítások között.
A dolog működése egyrészt a GPS, a mobil cellák és a WIFI jelek alapján működik, de Facebook Bluetooth Beacon-ok is segíthetnek a helymeghatározásban. Ezek speciális jeladók, amik Bluetooth technológiával mondják el a Facebook appnak az adott lokációt.
Vagyis automatikusan jönnek a tippek egy olyan rendszerben, amit amúgy is tömegesen használnak az emberek. A Foursquare/Swarm és a hasonló megoldások valószínűleg még nehezebb helyzetbe fognak kerülni.
Kíváncsi vagyok, hogy fog működni élőben, de egyelőre ígéretesnek hangzik.
Mindenesetre azoknak a cégeknek, ahol fontos az elhelyezkedés (étterem, szórakozóhely, üzlet, rendezvényhelyszín, stb.) érdemes lesz jobban odafigyelni arra, hogy mennyien jelentkeznek be náluk virtuálisan is, és arra is, hogy készítenek-e náluk az emberek fotókat.
Ez ugyanis a vásárlási döntésre is komoly hatással lehet.
Persze nem a Facebookról beszélnénk, ha nem lenne olyan hirdetési lehetőség, ami ugyanezekre a technológiákra épül.
Természetesen a lokáció alapú hirdetések is itt vannak már a szomszédban.
Hamarosan hirdetéssel is meg tudjuk célozni azokat az embereket, akik éppen egy adott hely közelében tartózkodhatnak.
Sőt, az alap földrajzi célzásoknál is több beállítás lesz attól függően, hogy azokra szeretnénk célozni, akik ott laknak, oda utaznak, vagy gyakran járnak arra.
Lássuk be, az ilyen hely alapú funkcióknak sokan fognak örülni akár ingyen, akár hirdetés formájában kapják.
Ti mit gondoltok róla?