Az év elejében nincsen semmi olyan küönleges, amitől megváltozna a világ, mégis ilyenkor szokás felülvizsgálni a trendeket, ezért összeállítottam egy listát, arról, hogy mire számíthatunk 2015-ben a Facebook területén.
1. Videó mindenkinek
A Facebookon egyre erősebb a videók szerepe, a Facebook növeli a feltöltött videók méretét és elérhetőségét, sőt változóban van az oldalak videó menüpontja is.
A Facebook egyre erősebb ellenfele szeretne lenni a YouTube-nak.
Feladat: találd ki, hogyan tudsz jó videókat készíteni. Olyat, ami tartalmilag is érdekes / hasznos / szórakoztató, és minőségre is megfelelő. Elsősorban saját videókra gondolok.
Feladat 2: gondold végig hogyan érinti ez a YouTube csatornádat? Minden videó mindenhova felkerül? Az egyik felületen csak beharangozó lesz, a másikon a teljes videó? Témánként válogatsz?
2. Felejtsd el az ingyenes Facebookot
Idén már nem lesz értelme arról beszélni, hogy ingyenes elérés. Legalább is a Facebook oldalak túlnyomó többségénél nem. Ideje mindenkinek beletörődni, hogy a Facebook jelenlét a cégeknek pénzbe kerül.
Feladat: tanulj meg okosan és hatékonyan hirdetni!
De ne felejtsd el, hogy a hirdetés nem helyettesíti a jó tartalom készítést. A hirdetési költségkeret nem ad hozzá a tartalmadhoz, csak felerősíti a hatást.
3. Egyre több direkt értékesítés a Facebookon
Bár első látásra a hírfolyam változások arra utalnak, hogy a Facebook a közvetlen értékesítés ellen van, ez nem igaz.
Egyre több olyan eszközzel kísérletezik, amivel a cégek az értékesítést tudják támogatni.
Ilyen például a hírfolyamban megjelenő vásárlási lehetőség, amihez már el sem kell hagyni a Facebookot, vagy az oldalak bortó fotójában megjelenő plusz gomb.
Feladat: a weboldalad és az online értékesítési útvonalad felkészíteni a Facebookból érkező látogatók fogadására és minél jobb konvertálására.
4. Függetlenedj a Facebooktól!
Ez nem mai trend, de soha nem volt ilyen aktuális, hiszen az elmúlt hónapok megmutatták, hogy bármikor megváltoztathatja a Facebook úgy a játékszabályokat, hogy az már néhány cégnek nem éri meg.
Feladat: keresd az alternatívákat más közösségi hálózatokban és építs hírlevél listát a Facebook követőiből!
5. Ne beszélj már a mobilról
A magyarok 67 százaléka mobilról is használja a Facebookot, 9%-uk pedig csak mobilról.
Fél évvel ezelőtt a csak mobilos felhasználók aránya mindössze 6% volt.
A mi Facebook oldalunk rajongóinak 81%-a mobilról is Facebookozik.
Többé nincs értelme a mobilról külön beszélni, hiszen ez visszavonhatatlanul része lett az életünknek, így az online kommunikációnak is.
Fogadd el, ha a Facebookon kommunikálsz akkor jelen vagy a mobilon is.
Feladat: olyan módon kommunikálj, hogy az mobilon is élvezhető legyen. Nagy valószínűséggel az olvasóid a buszon, a wc-n, egy étteremben vagy a mozipénztár előtti sorban olvassák amit írsz.
Feladat 2: ha még nem tetted meg, készítsd fel a weboldalad és a hírleveled is a mobil megjelenésre!
6. A személyre szabott kommunikáció kora
A Facebook segítségével annyi mindent megtudhatsz a célcsoportodról, hogy az már szinte a szemérmetlenség határait súrolja.
A Facebook mindenhol velünk van, mindenhol adatot gyűjt rólunk, ezekkel az adatokkal pedig a cégek remekül tudnak dolgozni.
Feladat: Használd ki ezeket a lehetőségeket!
Vizsgáld meg a rajongóidat, a vásárlóidat, a hírlevél feliratkozóidat az Audience insights-szal, elemezd a célcsoportod a hirdetési rendszerrel, aztán a posztolj célzottan érdeklődés szerint és hirdess testreszabottan!
Szerintem ez az a hat legfontosabb dolog, ami a következő pár hónapban meghatározó lesz.
Egyetértesz velük? Valamit kihagytam? Írd meg a hozzászólások között!
Ha pedig hasznosnak érzed a cikket, nyomj egy lájkot!