Megjelent egy érdekes jelentés ami a Facebook hirdetéseit hasonlítja össze a korábbi adatokkal 1 trillió Facebook megjelenés alapján, és érdekes megállapításokra jut.
Azt mondja többek között, hogy 2013 első és utolsó negyedéve között a Facebook hirdetések így változtak:
- Az átkattintási arány (CTR) 0.18%-ról 0.36%-ra nőtt
- A kattintás költsége (CPC) 0.17 dollárról 0.21 dollárra nőtt
- Ezer megjelenés költsége (CPM) 0.31 dollárról 0.75 dollárra nőtt
Ezek globális számok, de minden piacon hasonlóak a trendek és az arányok.
Az átkattintási arány (ami igazából rákattintási arány) változása jól hangzik, de ne felejtsük el, hogy egyre többen kezdték el használni a hírfolyamot, ahol jobban az arányok. Legalább is a rákattintási arányok, más kérdés, hogy ebből mennyi a valódi átkattintás. Valóban sokat fejlődött a Facebook hirdetési rendszere, de kérdéses, hogy tényleg ennyit fejlődött volna a hirdetők tudatossága. Ahhoz jó lenne megismerni a teljes hirdetési rendszert mélyebben mindenkinek. 😉
A kattintás és megjelenési költség jelentősen nőtt.
Ez egyrészt köszönhető az élesedő versenynek, másrészt annak, hogy ma már mindenki kénytelen hirdetni.
Viszont érdemes megjegyezni, hogy ezek az adatok nem teljesen frissek.
Ha jövőre készül a jelentés valószínűleg mindkét tendenciában emelkedéseket fogunk látni.
A jobb oldali hirdetési kép méret változás ugyanis a jobb oldali CTR növekedést is eredményezi valószínűleg, plusz a CPC és a CPM emelkedését is.
Érdekes módon a mobilon kicsit mások a tendenciák:
- Az átkattintási arány a Facebook mobil felületein 2013-ban 2.14%-ról 1.56%-ra csökkentek
- A CPC 0.2%-ról 0.35%-ra nőtt
- A CPM 4.33 dollárról 5.41 dollárra nőtt
- A konverziós arány 11.29%-ról 7.7%-ra csökkent
- A telepítés költsége 1.79 dollárról 4.51 dollárra nőtt.
Mivel a Facebook mobil felületein rengeteg időt töltenek el az emberek, ez jó terep a hirdetőknek. Amit sokan felismertek, és öldöklő harc alakult ki (legalább is globális szinten) ezért a felületért.
Valószínűleg ennek köszönhető ez a fokú teljesítmény romlás.
Egyébként ide kapcsolódik egy másik érdekes kutatás eredménye.
Ez kimutatta, hogy a mobil (display jellegű) hirdetések esetén a CTR nem jó mérőszám.
A CTR aránya az xAd felmérése szerint nem mutatott összefüggést azzal, hogy később a hirdetések hatására milyen másodlagos akció (érdeklődés, feliratkozás, vásárlás) történt.
A két jelentés szerint látszólag ellentmondás van, de vegyük észre, hogy más tevékenységeket mértek, ami nyugodtan megmagyarázhatja a különbséget.
Egy biztos, a Facebook hirdetések egyre fontosabb terepet töltenek be az életünkbe, ezért érdemes jobban elmélyedni abban, hogy mit lehet kihozni belőlük.
Ha szeretnél erről többet tudni, jelentkezz a Facebook hirdetések A-tól Z-ig tréningünkre!