8 Facebook tipp a karácsonyi marketingedhez

Furcsa ötlet szeptember közepén karácsonyról beszélni? Vásárlóként talán, de marketingesként, Facebook oldal adminként, vállalkozóként biztos nem az. Most ugyanis még nincsen verseny, ilyenkor lehet kisebb költséggel felkészülni arra, ami majd október 23-a után indul be igazán. Ehhez gyűjtöttem össze pár tippet a tavalyi kampányaink és az idei Facebookos aktualitások segítségével.

1. elemezd a célcsoportod!

Vannak olyanok, akik még a hátuk közepére sem kívánják a karácsonyt, mint témát, vannak olyanok, akik azonban gondosabbak, és már most keresnek karácsonyi receptekre, ötletekre, ajándék tippekre. Nézd meg a Google AdWods kulcsszó tervezőt, és látni fogod, hogy kulcsszavanként több száz találat van már szeptemberben a témában.

A Google-ban már most több ezer keresés történik karácsony témában. Bár még az elején vagyunk a szezonnak, hamarosan még jobban beindul a dolog.
A Google-ban már most több ezer keresés történik karácsony témában. Bár még az elején vagyunk a szezonnak, hamarosan még jobban beindul a dolog.

Honnan tudod, hogy a Te célcsoportod melyik? Beszélgess velük!

  • Kérdezd meg őket, ha a boltba bemennek vásárolni, vagy derítsék ki az értékesítők, tanácsadók, amikor találkoznak a vevőkkel.
  • Készíts egy rövid kérdőívet Google Docs segítségével, amiben megkérdezed, mikor kezd gondolkodni a karácsonyon, mikor vásárol ajándékokat, milyen tippekre van szüksége, miben tudsz neki segíteni a karácsonnyal kapcsolatban. Aztán ezt küldd ki a hírlevél listádra, hirdesd meg a Facebookon.
  • Tedd fel a kérdést egyszerűen egy Facebook bejegyzésben, és hirdesd meg a bejegyzést! Haladó tipp: készíts rejtett bejegyzéseket, és az egyiket hirdesd meg a rajongóidnak, a másikat pedig azoknak, akik nem rajongóid, de a célcsoportod.  Így pontosabban fogod tudni, mi kell a piacodnak. Nem tudod hogy kell rejtett bejegyzést készíteni? Gyere el a Facebook hirdetések A-tól Z-ig tréningre! 😉

2. építs hírlevél listát még most!

Most még alacsonyak a hirdetési árak, érdemes most beruháznod, és karácsonykor aratnod.
Indíts egyszerű nyereményjátékot a Facebookon, amiben e-mail címeket gyűjtesz. Például sorsolj ki pár terméket, szolgáltatást vagy legalább egy vonzzó kedvezményt, azok között, akik regisztrálnak.

De inkább ne elégedj meg a sima e-mail cím gyűjtéssel!
Kérdezz még tőlük pár olyan információt, ami segít a személyesebb megszólításban. Például ha könyveket árulsz, kérdezd meg, milyen könyveket szeretnek olvasni. Ha sportszereket, kérdezd meg, mit sportolnak rendszeresen, stb.

Az összegyűjtött címlistára karácsony közeledtével tudsz majd testreszabott ajánlatot küldeni, ráadásul most már majdnem ingyen, hiszen a hírlevél küldés kisebb költség általában, mint a hirdetés.

3. építs remarketing listákat a weboldaladon!

A weboldaladba rakj remarketing kódot, és termékenként vagy termékcsoportonként készíts remarketing listákat. Például külön a tévének, külön a mosógépnek, külön a koncertjegynek, külön a színházjegynek. Így karácsonykor a megfelelő időben tudsz hirdetni a megfelelő témában a megfelelő embereknek. Hiszen így a koncertjegy hirdetések csak azoknak fognak megjelenni, akiket a korábbi látogatásaik alapján már érdekelnek a koncertek.

4. építs a saját adatbázisod alapján custom audience listákat!

Vidd fel a vevőid e-mail címét (a megfelelő adatvédelmi elvek betartása mellett) a Facebookba egy custom audience-be (saját közönség)! Ez két előnyt is jelent:

  •  a korábbi vevőknek tudsz új ajánlatot küldeni, például valami kiegészítőt, vagy a következő verziót, következő részt, stb.
  • ha a saját adatbázisodhoz készítesz hasonló adatbázist a Facebookkal, akkor a Facebook megpróbálja megkeresni azokat, akik hasonló érdeklődést mutattak. Így olyan emberekhez is el tudsz juttatni hirdetést, akikhez egyébként nehéz eljutni.

Ha érdekel hogyan kell saját adatbázist létrehozni vagy hasonló közönséget készíteni, gyere el Facebook hirdetési tréningünkre!

5. kérdezd meg az embereket a kedven termékeikről!

Facebook bejegyzésekben kérdezd meg őket, hogy melyik termékeket szeretik, melyik szín a kedvencük, stb.
Akár szavaztasd meg őket úgy, hogy felraksz három képet egy fotóra, és megkéred őket, hogy a hozzászólások közé írják be, melyiket szeretnék kapni ajándékba.
Így kapsz egy kis visszajelzést arról, hogy melyik témák érdeklik őket, amit a későbbi kommunikációban már jobban használhatsz.
Haladó tipp: ha a bejegyzésben link is van, ami az adott termékhez visz, és a termékhez raktál remarketing kódot, az embereket eredményesebben tudod rárakni a remarketing listákra, ami később még nagyon jól jön.

6. készülj speciális akciókkal a speciális napokra!

Idén december 11-én lesz az ingyen szállítás napja, amikor nagyon sok webáruház vállalja, hogy díjmentesen fogja kiszállítani az aznap megrendelt termékeket. Ez azonban azt jelenti, hogy az ezt megelőző időszakban ezekkel a reklámokkal lesz tele az internet. Te eldöntheted például, hogy beszállsz a versenybe, és hírlevél listákkal, saját közönség alapú custom audience listákkal már csak azokat szólítod meg, akik valóban célcsoport.
De dönthetsz úgy is, hogy más akcióval készülsz, és kitűnsz a tömegből. Egy a lényeg, ne december 9-én jusson eszedbe, hogy kéne csinálni valamit, hanem már most tervezz, most építsd be ezt a napot is a kommunikációba!

7. készíttess karácsonyi kívánságlistát a célcsoportoddal!

Ennek több módja van:

  • egyszerűen írj ki egy posztot, hogy Ti mit kérnétek tőlünk karácsonyra. Ha aktív a közösséged, biztos sokan megírják, ami azért jó, mert ezt látják az ismerőseik is, akiktől valószínűleg fognak karácsonyi ajándékot venni. Talán pont nálad?
  • készíts egy egyszerű Facebook alkalmazást, ahova meg tudják írni, hogy mit kérnek karácsonyra, aztán meg tudják hívni az ismerőseiket, hogy nézzék meg a listát. Persze ezt érdemes egy kis nyereménnyel is ösztönözni, hiszen ha ezt ügyesen csinálod, nem csak ahhoz az emberhez lesz kontaktod, aki elkészítette a listát, hanem azokhoz is, akiktől ő ajándékot remél, hiszen őket hívja meg az alkalmazásba.

8. van akinek máskor van karácsony…

Nagyon sok célcsoport esetében a karácsonyi szezon december 20-a környékén véget ér. Vannak olyanok, akiknek azokban december 26-án kezdődik vagy éppen január másodikán.

Az elsőbe eset azokon a területeken van, ahol sok ajándék csere fordul elő, vagy ahol inkább pénzt adnak ajándékba. De a szilveszteri bulikkal kapcsolatos témák (ruha, program, stb.) is ide tartozhatnak.
A második eset pedig az újévi fogadalmakkal kapcsolatos területeken (fogyás, egészségesebb élet, leszokás, stb.) érdekes.
Bármelyikhez is tartozol, az őszi időszak itt is jó arra, hogy tudd, kiket kell majd december legvégén vagy januárban megszólítani jó ajánlatokkal, éppen ezért, kezd el még most a felkészülést! 🙂

Ha elmúlik karácsony…

Nem kell túlrészleteznem, hogy a karácsonyi időszak különösen fontos, hiszen nagyon sok cég ilyenkor csinálja meg az éves forgalmának jelentős részét. Azonban nem mindegy, mennyibe kerül marketing szempontból ez a karácsonyi időszak.

Ha idejében felkészülsz, és már most okos hirdetésekkel, okos adatbázis építéssel, okos vevői felmérésekkel előkészíted a karácsonyi dömpinget, akkor kisebb költségen tudod növelni a forgalmad.

Használd ezeket a tippeket, ha pedig úgy érzed, hogy a hirdetési költségek optimalizálásához, vagy a helyes hirdetési technikák megismeréséhez segítségre van szükséged, gyere el a Facebook hirdetések A-tól Z-ig tréningre!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük