A Facebook két fontos hírfolyam algoritmus változást jelentett be. Röviden:
- harcba száll a clickbaiting oldalak ellen, vagyis kevesebb esélyt kapnak azok a weboldalak, akik trükkös, sokat sejtető címsorral viszik az embereket olyan tartalomra, ami alapvetően értéktelen. Az oldalon eltöltött idő és a kattintás fog ebben többek között segíteni neki.
- a linkekhez ezentúl link típusú posztokat kell használni, mert a képek leírásába írt linkek hátrébb sorolódnak a hírfolyamban.
Mi az a clickbating?
Clickbaitingnek nevezik azt a címsor írási technikát, amikor sejtelmesen valamilyen hihetetlenül izgalmas dolgot ígérnek nekünk, de úgy, hogy igazából nem árulnak el semmit.
- „A kutyát elütötte az autó, de ami utána történt, azon meg fogsz döbbenni!”
- „Ez a videó meg fogja változtatni azt, amit az anyukákról gondoltál!”
- „A 25 legmegdöbbentőbb fogmosási módszer. A tizennyolcadikon még mi is meglepődtünk”
Ismerősek? Egyre jobban terjednek az ilyenek.
Viszont a felhasználók alapvetően utálják ezt, a Facebook pedig tudja, többek között abból, hogy készített egy ilyen kutatást, ahol a felhasználók 80%-a azt mondta, hogy az olyan címsorokat szeretne látni, amik segítik eldönteni, hogy elolvassanak-e egy cikket vagy sem.
Éppen ezért a Facebook bevezetett néhány változtatást a hírfolyam algoritmusban, ami visszaszorítja az ilyen linkeket.
Az egyik megoldás azt vizsgálja, hogy mennyi időt töltenek el az emberek a kattintás után a weboldalon.
Ha ugyanis jó a tartalom, akkor az emberek eltöltenek a weboldalon egy kis időt, mielőtt visszatérnek a Facebookra. Ha pedig a tartalom rossz, vagy nincs összefüggésben a címmel amire kattintottak, akkor a felhasználók gyakorlatilag azonnal visszatérnek.
A másik jel, amire jobban figyel a Facebook, mint eddig az, hogy milyen aktivitást végeznek az emberek a Facebookon a kattintás után.
A Facebook figyeli annak az arányát, hogy mennyien kattintanak, és utána mennyien aktivizálják magukat a cikkel kapcsolatban.
Ha sokan kattintanak, de kevesen lájkolják a cikket, kevesen szólnak hozzá, és kevesen osztják meg, az azt üzeni a Facebooknak, hogy ez a tartalom nem jó. Ha a kattintás után nagy az aktivitási arány, az jó minőséget jelent.
Ha ehhez hozzávesszük a korábbi hírfolyam algoritmus módosítást, amelyikben a weboldalakon elhelyezett lájk kapu jellegű megoldások ellen vezetett be a Facebook, tényleg jobb élmény lehet az eredmény.
Linknek link bejegyzést
A Facebook másik hírfolyam algoritmus változása a linkeket érinti.
Azt szeretné a Facebook, hogy ha látogatókat akarunk vinni a weboldalunkra, akkor erre a link típusú bejegyzéseket használjuk, ne pedig képeket, amelyiknél a leírásban van a link.
A Facebook szerint a link mellett megjelenő kiegészítő információk segítenek a felhasználóknak, ezért azt tanácsolja, ha ezentúl linket akarsz megosztani, az tényleg link legyen.
Hogyan tovább?
A válasz egyszerű: írj minőségi tartalmat a weboldalon és használj olyan linkeket, amik egyértelműbbek, és segítenek az olvasóknak a döntésben.
Ha eddig is így csináltad, nincs félnivalód. Ha eddig inkább trükköztél, akkor érdemes új megoldásokat keresni.
Mit szólsz a változásokhoz?