Facebook hirdetés célzás mobilhálózat sebessége alapján

A Facebook tovább bővítette a hirdetés célzási lehetőségeket.
Készülék típusokra, operációs rendszerekre eddig is tudtunk célozni, mostantól azonban még pontosabban tudunk célcsoportot választani, megjelent ugyanis a mobil hálózat sebesség az opciók között.

Ki tudod választani, milyen mobil kapcsolattal rendelkező felhasználókat akarsz megszólítani
Ki tudod választani, milyen mobil kapcsolattal rendelkező felhasználókat akarsz megszólítani

2G, 3G és 4G között tudunk választani, amit ha megnézünk, akkor Magyarországon így alakulnak a számok:

  • 2G: 108.000 ember
  • 3G: 1.340.000 ember
  • 4G: 480.000 ember

Ez azt jelenti, hogy ezek az emberek mobilon az adott sávszélességgel használják elsődlegesen a Facebookot.

Mondjuk ha játszunk a számokkal érdekes adatot kapunk, ugyanis ha összeadjuk a három csoportot, akkor csak 1.928.000 embert kapunk, azonban mobil felületeken (mobil hírfolyam, partner hálózat) 3.000.000 embert tudunk elérni. Gondolhatnánk, hogy a megoldás a wifiben van, de arra külön nem tudunk szűrni.
Hiába van ilyen opció a Power Editorban, ha azt bekacsoljuk, ugyanúgy 3 millió marad a célcsoport.
Ami persze jelentheti azt, hogy wifit mindenki használ, de azt is, hogy van még hova fejlődni a célzásnak.

Mire jó a mobil hálózat alapú célzás?

Elsőre eszünkbe juthat, hogy a mobil szolgáltatók és a mobil készülékeket forgalmazók kapnak egy jó lehetőséget, hiszen ha azokra szűrnek, akik 2G-t használnak, akkor nekik érdemes 3G-t vagy 4G-t reklámozni. Vagy újabb telefonokat.

De ennél szélesebb a kör.
Azoknak, akiknek általában fontos a mobilt használók köre, érdemes tesztelni a sávszélességhez igazított hirdetéseket.
Pl. 4G-n és wifin egy hirdetés kreatívban lehet videó, 2G-n viszont inkább csak kép vagy link.

Mit szóltok ehhez a lehetőséghez? Szerintetek mire lehet még használni?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük