A Facebook hirdetési rendszere ismét nagyon fontos változásokon esett át, amik a célzások mellett a hirdetések létrehozását is komolyan érintik. Nézzük sorban!
1. Saját adatbázis alapú hirdetések
Az egyik legfontosabb dolog talán ez. Itt írtam róla, röviden a lényege az, hogy más felületen (akár offline) gyűjtött adatbázisnak is tudsz Facebook hirdetést futtatni. Ha érdekel hogyan, kattints ide!
2. Kizáró földrajzi célzás
Ha szeretnél egy földrajzi területe, például egy vagy két város 80 kilométeres körzetére NEM hirdetni egy országon belül, akkor ezt mostantól könnyen megteheted.
Nagyon praktikus például olyan kampányoknál, amik csak vidéki célcsoportnak szólnak.
3. Összevont érdeklődési és tematikus célzás
Az oldalakra és a témákra történő célzásokat a Facebook összevonta egy mezőbe a webes hirdetéskezelő felületen.
Így könnyebben tudunk keresni ezen a területen.
Valamilyen okból a kategória célzást átrakta lejjebb, ez talán csak egy bug, mindenesetre zavaró. Először megijedtem, hogy ez a lehetőség eltűnt.
4. Választható kombináció a kategóriáknál
A kategória célzásnál ezentúl választhatunk, hogy ÉS vagy VAGY kapcsolatot használunk.
Vagyis mi döntjük el, hogy a kiválasztott kategóriák célközönségét összeadja-e a Facebook, vagy csak azoknak az embereknek jelenjen meg a hirdetés, akik mindegyik kiválasztott kategóriában benne vannak.
5. Új Page Like hirdetés formátum
Apróság, de fontos, hogy a jobb oldali hasábban található Page Like hirdetéseknél ezentúl megjelenik az oldal neve és a címsor is. Korábban csak az oldal neve jelent meg, de egy ideje az oldal neve alatt megjelenik az a címsor, amit mi adunk meg.