A Facebook publikálta negyedéves jelentését, amiből kiderül, hogy a felhasználók 73.5%-a mobilról is Facebookozik, 21%-uk pedig csak mobilról használja a közösségi hálózatot.
Ez azt jelenti, hogy a mobilon Facebookozók száma egy év alatt 30%-kal nőtt, a csak mobilról Facebookzó felhasználók száma pedig majdnem megduplázódott.
A mobil ráadásul nem csak a felhasználói számban erős, a hirdetési bevételek 49%-át is adja.
A szép számokat azonban kicsit árnyékolja, hogy a Facebook hivatalosan is elismerte, hogy az amerikai tinik körében kevésbé népszerű már ez a közösségi hálózat, mint korábban. Napi szinten kevesebbet használják, bár a havi szintű használat stagnál.
Persze ez nem jelenti azt, hogy mobilozó nagypapákat kell vizionálni, ha a Facebook felhasználókra gondolunk, de Zuckerbergéknek foglalkozniuk kell ezzel a kérdéssel mindenképpen. Nyilván nem véletlenül hallani arról, hogy az Instagram után a Spanchat-et is fel akarja vásárolni a Facebook.