A Gmail fejlesztette a beérkező mappa kezelését, aminek köszönhetően automatikusan szortírozza a leveleinket kategóriákba.
Ez leginkább a hírlevél marketinget folytató cégeknek fájhat, hiszen létrejött egy Promóciók nevű fül, ahova bekerülnek azok a levelek, amiket a Gmail reklámlevélnek, vagy hírlevélnek ismer fel.
Ez azért lehet kellemetlen, mert az emberek nagy része valószínűleg nem fog kattintani másik fülre, így nem jutnak el hozzájuk azok az e-mailek, amik egyébként érdekelhetik őket.
Mit lehet tenni?
Az egyik legnyilvánvalóbb válasz az, hogy olyan e-maileket kell küldeni a hírlevél feliratkozóknak, ami érdekli őket, amiket elolvasnak. Hiszen ha elolvassák a levelet és rákattintanak a linkre, akkor a Gmail nem fogja „leminősíteni” és eldugni a későbbi üzenteket sem.
Tehát jót kell írni, ezzel nehéz vitatkozni, nem is kell.
De előfordulhat, hogy a Gmail titkos algoritmusa még sem jól dolgozik, vagy korábban még sem kattintott eleget a feliratkozónk? Mit tehetsz ilyenkor?
Először is mondd el az olvasóidnak, hogy milyen változás van, és kérd meg őket, hogy húzzák át az e-mailedet a Promóciók fülről az Elsődleges fülre.
Ha ez kevés vagy biztosra akarsz menni, okos kampányokkal segíthetsz a helyzeteden.
Próbáld ki a következőt!
Készíts egy olyan Facebook kampányt, amelyik néhány egyszerű lépésben a hírlevél használatot erősíti!
Nézzük ennek a legfontosabb elemeit:
1. Motiválj!
Készíts egy Facebook kampány alkalmazást, ahol azok között sorsolsz ki nyereményeket, akik válaszolnak egy kérdésre, amihez viszont el kell olvasniuk a hírleveled!
2. Már előre harangozd be!
Még jobban fokozhatod a hatékonyságot, ha már a kampány hírlevél küldés előtt figyelmezteted az embereknek, hogy rakják át a korábbi leveleidet a promóció mappából az elsődlegesbe, nehogy lemaradjanak.
3. Ne bízd a véletlenre!
Az fontos, hogy többször kommunikálj a Facebook rajongóidnak, de többet is megtehetsz.
Indíts olyan Facebook hirdetési kampányt, ami csak a hírlevél feliratkozóidnak szól!
Bejegyzés alapú hirdetéseket, és jobb oldali hirdetéseket is használhatsz vegyesen, a lényeg az, hogy a célzásnál állítsd be, hogy csak az e-mail feliratkozóidnak jelenjen meg a hirdetés!
Így nyugodtan használhatsz személyre szóló szöveget. Például:
„Olvastad már a mai Közösségi marketing felfedező magazint?
Ha nem, keresd meg, mert nyerhetsz a segítségével!”
Vagy:
Nyerési esély csak hírlevél feliratkozóinknak.
Keresd meg a mai levelünket, és nyerj!
Minél inkább személyre tudod szabni a szöveget, annál több esély van, hogy nyerhess.
Az ilyen kampányok és módszerek segíthetnek abban, hogy több feliratkozókhoz jussanak el az e-mailjeid, ne késlekedj tenni valamit, ugyanis a Mailchimp tesztje szerint a megnyitási arányok csökkennek.
Viszont ha összekötöd a különböző csatornáidat, nagyon jól tudod fokozni a hatékonyságot, vagy ki tudsz védeni olyan váratlan változásokat, mint a Gmail inbox átszervezése.
Ha tetszett az ötlet, kattints a lájk gombra, had értesüljenek róla mások is! 🙂