A produktivitási plató az a „hely”, ahol tervezetten a legtöbbet lehet kihzoni egy technológiából. Túl a hype-on, túl a kiábrándultságon itt várhatjuk a legtöbb eredményt. A Facebook már régen túl van a hype-on, az Instagram is a végéhez közelít de ettől nem kell elkeseredni. Ez azt jelenti, hogy elérkezett a tervezett és bevált módszerek ideje.
Itt az alkalom kitalálni, melyik platformot, kinek és mire érdemes használni, majd megismerni azokat a módszereket, amikkel ki tudjuk használni a produktivitási platóban rejlő lehetőségeket. (Ebben segít a Produktív Közösségi Marketing Tréning. Gyere el, és hozd ki a legtöbbet az előtted álló időszakból!)
A Gartner több, mint 20 éve mutatta be a hype görbét, aminek a segítségével jobban meg lehet érteni a különböző technológiák fejlődését a felbukkanástól a lelkes emelkedésen és a kiábrándultságon át a produktivitás fázisáig. Bár az elméletet sokan cáfolják, mégis jól érzékelteti azt, mi történik azzal, amikor jön egy új technológia, mindenki imádja, majd egyszer csak elmúlik a varázs.
Valami hasonlón esik át a közösségi marketing.
Bármelyik platformot vizsgáljuk, azt látjuk, hogy van egy nagyon lelkes szakasz, amikor auz emberek, majd a cégek imádják, aztán jön egy megrázó kiábrándultság, de aztán termőre lehet fordítani a dolgot, amikor elérkezik a technológia a produktivitási platóra.
Ha nézzük a mai állapotokat, akkor azt érezhetjük, hogy a különböző platformok más-más szinteken vannak. A Facebook már régen túl van a hype-on, talán most kezd kilábalni a csalódás gödréből, szépen haladva a produktivitás igérete felé. Hasonló helyen lehet a YouTube és a LinkedIn is, bár talán kisebb kilengéssel, és nyújtottabb időtávval, míg az Instagram valahol most lehet a görbbe csúcsán. (Az influencer marketing pedig talán hamarosan zuhanásba kezd).
Kérdés, hogy marketingesként mit kezdhetünk ezzel a helyzettel?
A közösségi marketing összességében már nem olyan izgalmas, mint pár éve. A Facebook pedig végképp nem. Sokan kiábrándultak, hiszen nagyságrendekkel nehezebb dolgunk vanm, mint korábban.
Nehezebb eredményeket elérni, többet kell értük dolgozni.
De ez azt jelenti, hogy hagyni kell az egészet?
Keressünk újabbat, izgalmasabbat?
Egy új megoldást ami megint felöpörget, amiben nagyokat lehet lépdelni?
Logikus lenne, ha lenne ilyen. De nem nagyon van.
A helyzet, hogy – főleg Magyarországon – a Facebook platformjai szinte mindent visznek, ami online. Az Facebook, Messenger, Instagram hármas mellett a YouTube tud még igazán labdába rúgni, bizonyos célcsoportoknál pedig a LinkedIn egyre erősebb.
De ezek nem tudják helyettesíteni egymást.
Jól kiegészítik, de nem ugyanazoknak az embereknek ugyanolyan típusú elérésére jók. Ha sikeres szeretnél lenni, egyrészt össze kell állítanod a számodra ideális közösségi marketing csatorna mixet. Másrészt pedig azokat a módszereket kell használni, amik hatékonyan segítenek a több csatornás kommunikációban. Akkor fogod tudni kihasználni a produktivitás platóban rejlő lehetőségeket.
Ezért lett az új tréningünk neve Produktív Közösségi Marketing Tréning.
Gyere el, és hozz ki többet a közösségi marketingedből!