Lead gyűjtés Messengerben – és más újdonságok

Végre mindenki elérheti a Messengerben futó Lead gyűjtő hirdetést, amit még a májusi F8-on jelentett be a Facebook. Hasznos, egyelőre jól néz ki, itt volt az ideje. Kár, hogy közben más területeken szigorította a Facebook a Messenger platform feltételeit.

Érdeklődőgyűjtés Messenger hirdetésben automatizált chat segítségével

A funkciót a Message hirdetéseknél (click to chat opció, nem a sponsored message) kell keresni, ott is a hirdetés szinten, ahol megjelent egy új opció (és egy új elrendezés).
A megoldásban létre tudjuk hozni azt a beszélgetés folyamot, amiben be tudjuk kérni a célcsoportunk adatait.

A felület egyszerű, de a chatbot szerű funkcionalitásnak és a beszélgetős formátumnak köszönhetően más logikát kell követni, mint egy űrlapos adatgyűjtésnél.
Hiszen amikor például bekérünk egy e-mail címet, akkor a logika azt diktálja, hogy használjuk az erre kitalált speciális kérdést. Ebben az esetben a felhasználónak csak rá kell bökni a megjelenő e-mail címre. De nem tud beírni mást, ha esetleg nem a Facebookba regisztrált e-mailt adná meg.

Szóval ha ezt az adatgyűjtési formát használja valaki, igazodnia kell a formátumhoz.

Ennek ellenére (vagy éppen ezért) izgalmasnak tűnik a megoldás, ugyanis viszonylag sok lehetőség van benne:

  • 10 kérdést tehetünk fel
  • két általános kérdés típus közül választhatunk (rövid válasz, opciók)
  • 9 különböző beépített verzió közül választhatunk (e-mial, város, stb.)
  • használhatunk válasz függő elágazásokat
  • szünet üzenetet ajánlhatunk fel

Külön jó, hogy 24 órán belül értesíti a felhasználókat, ha nem fejezték be a kitöltést.

Szóval ígéretes megoldás, már el is indítottam az első teszteket. Kíváncsi vagyok, hogyan teljesít.

Amire viszont mindenképpen figyelni kell, ha van valakinek saját chatbotja: vagy ne indítsunk addig a chatbotból üzeneteket amíg hirdetés van, vagy külön célcsoportnak szóljon a a hirdetés és a chatbot üzenet, mert zavaró lehet, ha ugyanabban a beszélgetés folyamban két külön téma ilyen módon jelenik meg.

Messenger Platform szigorítások

A Facebook azt is bejelentette, hogy 2020 januártól tovább szigorítják a Messenger platformot. Elég gyors változás ez a részükről, hiszen még egy hónapja sincs, hogy a legtöbb chatbotnál lehetetlenné tették, hogy 24 órán túl szabadon küldjön üzeneteket (un. standard message). Mostantól ezt gyakorlatilag teljesen elveszik, és csak a regisztrált hír portáloknak lesz erre lehetőségük (ami Magyarország számára persze még nem nyitott). Csak néhány eset marad, ahol a 24 órás ablakon túl értesíthetjük a feliratkozókat, de ez valóban értesítés jelleg: vásárlás utáni értesítés, esemény értesítés, fiók frissítés. Vagyis a Messenger chatbot feliratkozókat a legtöbb Facebook oldal csak hirdetéssel fogja tudni újra elérni.
Megszünteti továbbá a Facebook a Felfedezés felületet is, mondván elég sok belépési pont van linkeken és hirdetéseken keresztül.

Egyrészről érthető, hogy a Facebook megtesz mindent, hogy a Messenger ne jusson az e-mail sorsára, és ne spam hegyekkel legyen tele a platform. Másrészt így elveszik a lehetőség arra is, hogy ingyen érjük utol az embereket, akiket összegyűjtöttünk. Ismerős? Pont, mint a Facebook oldalaknál pár éve. 🙂

Hogyan tovább Messenger chatbotok?

A szigorítás ellenére nem kell temetni a chatbotokat.
Továbbra is remek megoldásokat nyújt, online és offline környezetben is könnyen tudunk plusz szolgáltatásokat nyújtani a célcsoportunknak.

De a stratégiánkon változtatni kell. Az már bebizonyosodott, hogy a hírlevél jellegű koncepció nem fog működni, viszont a kalkulátor jellegű megoldásokra, ügyfél szolgálatra, vásárlás nyomonkövetésre, kiegészítő információk nyújtására továbbra is szuper megoldás lesz a chatbot.
Viszont mindenképpen be kell majd építeni azokat a megoldásokat, amik a beszélgetésekben elkérik a felhasználóktól az egyéb elérhetőségeket, hogy a platformtól függetlenül tudjuk utolérni mad az embereket.

Ezekről is lesz szó a következő Közösségi Marketing Tréningünkön. Jelentkezz most!