A nyereményjátékokban az egyik legfontosabb elem az, hogy mi lesz a nyeremény.
Nincs ez máshogy a Facebook promóciókban sem.
Márpedig Facebook kampányokat előbb-utóbb a legtöbb céges oldalnak alkalmazni kell, ahogy ez a MediaQ egyik felméréséből kiderült.
A csatlakozási okok között ugyanis a második helyen a nyereményjáték szerepel.
A nyereményjáték tehát elég vonzó, nehéz kihagyni, és nem árt, ha szabályos is. Már csak az a kérdés, hogy mit érdemes felajánlani?
A MediaQ felmérése erre is választ ad.
A sorrend egyértelmű: vásárlási utalvány, nagy értékű elektronikai eszköz, termékcsomag, vásárlási kedvezmény az első 4 helyen. Érdekesebb talán a tendencia: a vásárlási utalvány és a vásárlási kedvezmény egyre jobban motiválja az embereket, ami azért is szerencsés, mert ez a cégnek is jó. Talán a legköltséghatékonyabb nyeremény lehetőség ez a kettő.
Persze sok olyan elem van, ami az adott területtől függ.
Hiszen egy mozi akkor jár a legjobban valószínűleg, ha mozijegyet ad, egy koncertszervező pedig ha koncertbelépőt.
Úgy tűnik azonban, hogy a reklámajándékok önmagukban nem túl vonzók. Keveseknek kell még egy logóztt bögre vagy pohár, talán csak akkor, ha egy erős brand-hez tartozik. Például a kedvenc Forma 1-es csapat vagy énekes designjával elkészített ajándékok hatékonyak lehetnek.
Ha nyereményjátékon gondolkodsz, vedd figyelembe ezeket is, és az sem baj, ha alkalmazkodsz az évszakhoz.
Nyáron nem biztos, hogy egy hólánc lesz a legjobb ajándék, ha autósbolt vagy, hiába maradt még a raktáron. Azt tedd félre télre, most pedig sorsolj olyat, amit amúgy is keresnek a vevők!
További tippek nyeremény választáshoz >>
Neked mi volt az az ajándék, ami a legjobban motiválta a játékosokat a részvételre?