Egy Facebook oldalt elkészíteni nagyon egyszerű dolog.
Persze el lehet követni egy csomó hibát, de egy kis utánajárás, némi keresgélés és próbálgatás után tulajdonképpen mindenki pár perc alatt el tudja készíteni a cégének Facebook oldalát. (Itt is van pár segítség)
Még az első 25-30 (100-200) látogató is viszonylag könnyen összejön a legtöbb esetben.
De hogyan tovább?
Mit kell tennünk annak érdekében, hogy a Facebookból valódi előnye legyen a cégünknek?
Milyen előnye lehet egyáltalán?
Ezeket a kérdéseket feszegeti egy nagyon részletes cikkben az inc.com.
E cikk főbb gondolatai mentén nézzük most meg azokat a lehetőségeket, amikkel sikeressé teheted a céges Facebook oldaladat.
Mi a cél?
Az unalomig ismert kérdés, de nem mehetünk el mellette.
Miért jelenik meg a cég a Facebookon? Mit szeretne elérni? Mit kezd a sok rajongóval (miután összejön)?
Érdemes előre meghatározni, hogy mi az elsődleges cél, például
- termék értékesítés növelése, támogatása
- vásárlói elégedettség növelése
- ügyfélszolgálat egyszerűsítése
- új potenciális ügyfelek bevonzása
- stb.
Ha ezt tisztáztuk, könnyebb lesz elindulni a megfelelő irányba.
Hiszen rengeteg különböző megoldás, számos stratégia áll egy cég rendelkezésére.
Nézzük át, mik ezek!
Ismerd meg a lehetőségeket!
Fontos, hogy megismerd, milyen lehetőségeid vannak a kommunikációra.
Sok különböző eszköz áll rendelkezésre, használd ezeket változatosan, és keresd meg, hogy a céged profiljához melyiket hogyan tudod hozzáilleszteni!
Például ha egy éttermed van, ne csak bejegyzéseket írj, hanem mindenképpen rakj fel képet az elkészült ételekről, a konyháról, a főszakácsról munka közben!
Ne ess bele abba a hibába, hogy csak egyfajta megoldást használsz, mert unalmas lesz (ha érdekel, mik a leggyakoribb hibák, kattints ide).
Rengeteg megoldás van, amivel színesítheted a kommunikációdat, használd ezeket változatosan!
Nézzük mik a legfontosabbak:
Üzenetek (Wall posts): Az üzenőfali bejegyzéseken keresztül könnyen tudsz kommunikálni Te is, és könnyen tudnak visszajelezni a rajongók is.
Szorosabb lehet a kapcsolat, és sokat lendít az oldalad láthatóságán az is, ha a rajongók is írnak a céged üzenőfalára.
Éppen ezért figyelj arra, hogy a beállításoknál az engedélyek között be legyen jelölve a „A felhasználók írhatnak és közzétehetnek a falon” opció!
A hozzászólásokat úgy érdemes egyébként beállítani, hogy az üzenőfalon minden bejegyzés jelenjen meg,
Így ugyanis a rajongók akár egymással is kapcsolatba tudnak kerülni.
Ez nagyon fel tudja pörgetni a kommunikációt, és ha sokan kommunikálnak az oldaladon az Neked mindenképpen előny.
Képek feltöltése: Tölts fel képeket és termékeidről, arról ahogy a vásárlóid használják a termékeket, vagy éppen az eseményeidről!
Ha lehet jelöld meg a képeken a rajongóidat, és mindenképpen úgy állítsd be az oldaladat, hogy a felhasználók tudjanak hozzáadni képeket. Persze azt is érdemes bekapcsolni, hogy a rajongók be tudják magukat jelölni a feltöltött fényképeken.
Vásárlás: ha van olyan terméked, készíts egy önálló lapot a Facebookon belül, ahol egy lépésben tudnak vásárolni a rajongók.
Ez sokszor jó megoldás lehet, hiszen ha az ismerős Facebookos környezetben, minél kevesebb lépésben tudnak vásárolni, az leegyszerűsíti a folyamatot, növelheti a konverziós arányt.
Ha pedig nem akarsz a Facebookon belül vásárlási felületet kialakítani, az üzenetekből rögtön a termékekhez vidd a látogatókat. Ne a webáruházad főoldalára, ne kelljen keresgélniük azt, amiről már annyit beszéltél nekik!
Egyedi alkalmazások: itt aztán igazán kreatív lehetsz!
Integrálj a céges Facebook oldaladba, kérdőíveket, teszteket, játékokat vagy bármi olyan interaktív megoldást, ami szórakoztatja, vagy éppen informálja a rajongókat!
Az új IFrame alapú alkalmazásokkal ez ráadásul könnyebb, hiszen egyszerű webes megoldásokból készíthetsz Facebook alkalmazásokat.
Viszont úgy érdemes ezeket elkészíteni, hogy legyen olyan virulens hatása az alkalmazásnak, ami segít újabb potenciális vásárlókat elérni.
Hirdetések: segítenek forgalmat terelni az oldaladra, és segítenek ráirányítani a figyelmet a cégedre.
Azonban csak olyan hirdetéseket alkalmazz, amiknek célja és üzenete van! Amik megszólítják és aktiválják a felhasználókat
A mondanivaló nélküli, image jellegű hirdetések ritkán eredményesek.
Ami következik: válassz stratégiát!
Utána pedig arról lesz szó, hogyan láncold magadhoz a rajongóidat, és beszélünk még a mérés fontosságáról is.