Nagyon izgalmas új funkcióval bővült a Facebook hirdetési felülete: a weboldali konverziókat vissza tudjuk vezetni a rendszerbe.
Eddig ez csak külső rendszerekkel volt megoldható, mostantól viszont a Facebook beépítve tartalmazza ezt a lehetőséget, ráadásul nem csak a Power Editorban, hanem a webes hirdetés kezelőben is be lehet állítani.
A konverzió követés ugye arra jó, hogy a felhasználók valamilyen általunk elvárt / remélt aktivitását tudjuk mérni.
Vagyis nem elégszünk meg azzal, hogy rákattintottak a hirdetésre, mérjük azt is, ha feliratkoztak a hírlevélre, vásároltak, írtak az ajánlatkérő formon, jelentkeztek a képzésre, stb.
Ezeket, illetve ilyen aktivitásokat tudunk mérni a Facebook hirdetés konverziókövetésének segítségével is.
Ehhez a Facebook egy láthatatlan, konverziós pixelt használ, amit el kell helyezned a weboldalad megfelelő oldalán, például a vásárlás utáni köszönő oldalon.
Amikor ezt az oldalt betölti egy látogatód (vásárlód), akkor ez a kód lefut, betöltődik egy láthatatlan kép, amit mér a Facebook.
Ha az a látogató, aki eljutott a konverzió köszönő oldalára, és letöltötte a láthatatlan konverziós pixelt, egy Facebook hirdetésről érkezett, akkor a Facebook összekapcsolja a két adatot, és megjelenik egy konverzió a Facebook hirdetési rendszerében.
Konverziókövetés beállításai
- A hirdetés kezelőben, a hirdetési fiók menüpontjai között a bal oldalon válasszuk az új Conversion Tracking linket
- Az itt megjelenő felületen válaszuk a zöld gombot, amire kattintva bejön a kis felület ahol létre tudod hozni azt a kis konverziós pixelt, amit majd a weboldaladra kell rakni.
Ehhez legenerálódik egy kódrészlet. - A konverziókövetés kódrészletét rakd bele a weboldalad konverzió köszönő oldalának a kódjába, a head részbe
Ami még praktikus, ha a konverziós kódon egy kicsit módosítasz.
Ugyanis az egyik sor (value) a konverzió értékére vonatkozik.
Ide érdemes beírni a konverzió értékét összegszerűen.
Ha egy terméket vagy szolgáltatást adsz meg, akkor ezt az értéket fixen is meghatározhatod, ha több szolgáltatásod van, esetleg egy webáruházban dinamikusan változik a kosárérték, akkor sincs gond, ugyanis egy paramétert is be lehet ide írni a forráskód szinten.
Amint a konverziós adatok megjelennek a Facebookon belül leegyszerűsödik a dolgunk.
Természetesen ettől függetlenül is lehetett konverziókat követni.
Például az url-ek megfelelő felparaméterezésével és Google Analytics beállításával nagyjából ugyanezt az eredményt tudod elérni, de akkor kicsit többet kell érte dolgozni, hogy a két rendszert összehasonlítsd.
Miután telepítetted a kódot, ki kell választanod azokat a hirdetéseket, amelyeknél szeretnéd, ha a Facebook mérné a konverziót.
Ezt a webes hirdetés kezelőben és a Power Editorban (Bivaly szerkesztő) is megteheted.
Amint bekattintod, hogy szeretnéd a hirdetésnél követni a konverziót, a fizetési mód automatikusan átvált egy konverzióra optimalizált CPM alapú fizetésre.
Telepíteni tehát így kell, az eredmények elemzéséről majd írok később, amikor látjuk, hogy a frisen telepített kódok eredményét.
Telepíteni fogod a Facebook hirdetések konverzió követését?
Ha igen, oszd meg velünk a tapasztalataidat!