A Facebookon egyre fontosabb a megfelelő hirdetési módszertan.
Hiszen ha jól hirdetsz, az több rajongót, új vásárlókat, nagyobb eredményeket jelenthet.
Bár a Facebook gyakran változtatja a hirdetési megoldásait, a Shortstack összeállított egy tízes listát, amit érdemes továbbra figyelembe venni, ha a Facebook jobb oldali hasábjában futtatsz hirdetéseket.
Ennek a listának az alapján készítettük ezt a cikket, kiegészítve saját javaslatainkkal és tapasztalatainkkal.
1. Készíts saját alkalmazást a Facebook-oldaladhoz!
Ne a Timeline-ra vagy a névjegyre vidd az embereket, hanem egy olyan alkalmazásra, ahol elmondod nekik, hogy miért jó, ha lájkolják az oldalt, és adsz nekik egy kis ösztönzést is.
2. Találd meg a célcsoportod!
A Facebook nagyon sok különböző célzási lehetőséget biztosít.
A demográfiai opciók mellett más Facebook oldalak rajongóira is tudsz célozni, bár nem árt, ha ismered az előtörténetet ebben az esetben. Külön előny, hogy akár más helyen összegyűjtött e-mail cím listára is tudsz hirdetni a Facebookon.
3. A hirdetés és az alkalmazás legyen egy folyamat része!
Amit ígérsz a hirdetésedben, arról szóljon az alkalmazás, ami egy érkező oldal lesz, és persze erről szóljon az oldal kommunikációja is!
4. A hirdetésed érkező oldalán (ami egy alkalmazás ugye), legyen megosztási lehetőség!
Így olyan emberekhez is eljuthat a rajongói megosztásnak köszönhetően az oldalad, akiket esetleg nem érsz el a hirdetéssel.
5. Egyértelmű legyen a hirdetésben az ösztönző elem, a „call to action”!
Írd ki, hogy „kattints és lájkolj”, „töltsd le ingyen”, stb.
Sokan nem is gondolják, hogy ez milyen fontos.
6. Gyűjt email címeket a hirdetésed érkező oldalán!
Ha nyereményjátékot futtatsz, akkor ez nem csak lehetőség, hanem a Facebook szabályai szerint kötelező is.
7. Minimalizáld a szükséges kattintásokat!
Fontos, hogy a hirdetés után minél kevesebbet kelljen kattintani, és minél kisebb feladata legyen az embereknek.
Ha adatokat gyűjtesz, akkor csak azt kérd el, ami a legfontosabb!
Ha olyan alkalmazásra viszed az embereket, amit engedélyezni kell, akkor pedig jól magyarázd meg, hogy miért jó nekik ez.
8. Egy hirdetés nem hirdetés!
Készíts több hirdetésverziót is ugyanarra a témára, és a jobb eredményt hozó hirdetést tartsd meg!
Folyamatosan tesztelj új hirdetés szöveggel és képpel!
9. Elemezd ki a hirdetésedet!
Használd a Facebook Insights-ot és a Hirdetés kezelőt, hiszen így derítheted ki, hogy melyik hirdetés, vagy éppen hirdetés típus a megfelelő.
10. A hirdetéssel nincs vége…
Ha megszerezted az embereket, küld nekik ajánlatokat és kedvezményes lehetőségeket, de ne csak Facebook bejegyzésben, hanem e-mailben is.
+1. Az alkalmazás, ami fogadja az embereket, egy Like kapu legyen!
Vagyis először érdemes az oldal lájkolásra rávenni az embereket, utána megszerezni az e-mail címüket.
Így fogod tudni a legtöbb felületen keresztül elérni a rajongókat.
+2. A kampányod üzenetét ismételd meg!
Sok rajongó, ma hirdetést fogja lájkolni, nem jut el az érkező oldaladig, így nem fog regisztrálni.
Ezért néha írj olyan üzeneteket a Facebookon, amiben figyelmezteted őket arra, hogy miért érdemes ellátogatni a regisztrációs felületig.
+3. Használd az ismerősökben rejlő erőt!
Amikor hirdetést hozol létre, kattintsd be a hirdetés megjelenítésénél a „célozd azokat az embereket, akiknek az ismerősei rajongói már az oldalnak” opciót.
Reméljük ezek a tippek segítenek az eredmény növelésében!
Ha hasznosnak gondoljátok a listát, nyomjatok egy lájkot és egy pluszegyet, ha pedig van más javaslatotok, osszátok meg velünk a hozzászólások között!