Mik voltak 2012 legfontosabb újdonságai a közösségi médiában?

Mik voltak?
Mik voltak?

Itt az év vége, a jövő év tervezése előtt érdemes átfutni, mik voltak azok a fontos események, amik meghatározták az elmúlt 12 hónapot, hiszen ezek hatással lesznek a következő időszakra is.

Hogy minél teljesebb képet tudjak kapj, ezért nem csak én írtam le a saját véleményemet, hanem összegyűjtöttem még 7 másik szakértőt az online marketing és a közösségi média különböző területeiről.

Mi volt a legizgalmasabb, legérdekesebb, legfontosabb újdonság illetve változás
2012-ben a közösségi marketing területén?

feherkataFehér Katalin,
újmédia-kutató, internetszakértő, a BGF Kutatóközpont tudományos főmunkatársa (www.digitalidentity.hu):

„Egyre inkább jellemző a szembesülés a digitális identitással: a közösségi médiában és hálózatainkban újra kell definiálnunk magunkat aszerint, hogy minek akarunk látszani. Minek akarunk látszani akár a nagyobb nyilvánosság előtt vagy akár kisebb közösségekben és zárt csoportokban. És megtudni, mit mondhatnak rólunk úgy mások, hogy az előnyünkre váljék.”

kruzsliczdavidKruzslicz David,
Szeretlek Magyarország Médiacsoport, ügyvezető (www.szeretlekmagyarorszag.hu):

„A legfontosabb a Facebook tőzsdére lépése volt szerintem, illetve annak hatása saját hirdetési politikájára. Ez drasztikusan kihatott az elérésre, vagyis a posztok megjelenésére, és minden szereplőt arra késztetett, hogy újragondolja, milyen eszközökkel, tartalommal, büdzsével működjön a Facebookon.”

vegvariimreVégvári Imre,
kommunikációs szakértő (www.kurt-akademia.hu):

„Nem megúszni próbálnám a választ … de annyira sok minden történt, hogy inkább ajánlanám a szerintem legjobb három évértékelő linket e témában: Social Media TodayTime MagazinePortent

gaborkaizerKaizer Gábor,
co-founder ReVISION / HOT Marketing Club:

„Erre nyilván nagyon sokfajta válasz van, mindenkinek a sajátja. Talán számomra a legizgalmasabb a Facebook gyenge IPO-ja volt, ami kapcsán még többen kezdtek el beszélni a social media bubble-ről. A legérdekesebb számomra: engem személy szerint nagyon érdekel a big data trend robbanása, a felhasználók – például a Facebookon is – elképzelhetetlenül sok információt hagynak maguk után a mindent loggoló szervereken. Ezekből rémesen sok izgalmas dolgot lehet kibányászni. A legfontosabb a Facebook Instagram vagy akár a Zynga Draw Something akvíziciója, ami tökéletesen mutatja a következő (hype-) hullámot.”

ofcziankabalazsOfczianka Balázs,
online kommunikációs szakember (www.ofczianka.hu):

„A legizgalmasabb újítás mindenképpen a Timeline volt. Megmozgatta a kreatív munkatársakat és sokuk nagyon használta ki ezt a lehetőséget. A legfontosabb, hogy tőzsdére ment a Facebook. Ennek következménye, hogy a Facebook érezhetően bevételszerző irányba indult el és ezért jobb minőségű hirdetéskezelő felületet kaptunk, kicsivel több adattal.”

joanellitamas80Joanelli Tamás,
ügyvezető, Be Social:

„Számomra a legérdekesebb a Facebook töretlen erősödése mellett a Google+ lassú növekedése volt. A lassúság mögött nem tudom, hogy tudatos építkezés zajlik-e, vagy a keresőóriásnál is többre számítottak azért?
Legalább olyan fontosnak érzem a Facebook komoly irányváltását, amellyel egyre inkább a fizetős szolgáltatások irányába mozdul a cégek szempontjából. Idénre végleg el kellett felejtenünk, hogy a Facebook ingyen van.”

radisicsmilan80Radisics Milán,
közösségi média tanácsadó, a Social Times főszerkesztője:

„A Timeline bevezetésén kívül, más áttörő változás nem volt, sok apró finomítás alakította a közösségi média összképet. A hazai vállalatok szinte mindegyike létrehozta a Facebook-oldalt, és több-kevesebb sikerrel kezeli azt. A kkv képviselői is már szinte mindannyian ott vannak, és az év során sokan rájöttek, hogy eltúlzott remény forgalom-növekedést várni néhány publikált poszt után. Tehát csodák nincsenek, csak aranyos kiscicák, és dolce vita ételfotók. Mégis, a RedBull PR-csapata megmutatta a világnak, hogy a Baumgartner-féle sztorival le lehet foglalni pár napra szinte az összes címlapot és TV-csatornák főműsoridejeit. Mindezt a közösségi média közreműködésével. Az Olimpia során jó néhány sportoló megteremtette magának a saját sajtó-felületét, míg az amerikai választások ismét rekordokban gazdagították a közösségi média-felületeket.
Ugyanakkor, izgalmas fejlesztésnek tekintem a saját, a facebookos országok és az oldalak toplistáit, és a statisztikánkat, amilyet rajtunk kívül a világon talán még csak két cég készít. A naprakész demográfiai adatok hasznos munkaeszköznek bizonyultak minden marketinges és oldaltulajdonos számára. Ezt a fejlesztést az év közepétől már nem csak kizárólagosan a hazai olvasóknak kínáljuk, hanem a világ több országában is elindítottuk a testvér-oldalainkat.”

levairichardLévai Richárd,
közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások könyv szerzője:

„A Facebook ismét átalakult, annyira, hogy már nem is emlékeztet az egy évvel ezelőtti önmagára.
A fókuszba a felhasználói élmény mellé bekerültek a hirdetések is.
Ami meglepő ebben a folyamatban a közösségi szempontok háttérbe sorolódása. Többek között a Timeline megjelenése, kisebb-nagyobb opciók megjelenése az elérési illetve megosztási változások úgy tűnik kevesebb közösségi lehetőséget nyújtanak a valódi közösség alapú kezdeményezéseknek, mint korábban, és jobban kedveznek a cégeknek, mint régen. Legalább is azoknak a cégeknek, akik hajlandóak egy kis pénzt is áldozni.
Szintén fontos a Facebook – trendeknek megfelelő- mobil felé tolódása. Ez nem csak az Instagram felvásárlásában látszik, hanem az egyre több mobil alkalmazás bevezetésében.
Ha a Facebookon kívül tekintünk nem szabad elfelejteni a Google integrációs folyamatát, és a folyamatos átalakulását. Bár a Google Pluszt már nem közösségi hálózatként emlegetik, a sok különböző megoldás egymásba olvasztásának köszönhetően én még nem írnám le ezt a rendszert.”

 

Ezek voltak a mi véleményeink 2012-ről, holnap pedig már a jövővel foglalkozik a csapat.

De addig is, írd meg, Te mit gondolsz?
Neked mi volt a legfontosabb 2012-ben?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük