Tegnap megnyitotta az Instagram a kiterjesztett valóság (AR) béta programjának a kapuit mindenki számára, egyben pár újdonságot is bejelentett. Többek között azt, hogy mostantól nem csak magánszemélyek, hanem márkák is készíthetnek kiterjesztett valóság effekteket. Vagyis jöhetnek a fellogózott sapkák, hátterek, virtuális termékek Instagramra is. De nézzük sorba az összes újdonságot, illetve azt, hogy mi ez a kiterjesztett valóság!
Kiterjesztett valóság és az Instagram
Az Instagram kamerájánál használhatunk mindenféle érdekes vagy éppen vicces effekteket, amik virtuális elemekkel egészítik ki a képeket, illetve a videókat, esetleg változtatnak, torzítanak rajta. Ilyen effektet bárki készíthet a Spark AR platform segítségével mostantól. Le kell tölteni a szoftvert, ami már Mac mellett Windows-os gépekre is elérhető, és már készíthetünk is mindenféle virtuális kiegészítőket, amiket a Facebook mellett Instagramon is publikálhatunk. (Bár az Instagramra készülő effektek lehetőségei némileg szűkebbek.) Az effekteket meg tudjuk osztani linkben, megtalálhatók a profilunkon és mostantól kereshetők és menthetők is.
Kiterjesztett valóság effektek az Instagram profilon
Azok az Instagram profilok, akik készítettek már kiterjesztett valóság effektet, új füllel bővülnek, ahol nem csak megnézni, hanem ki is lehet próbálni a kiterjesztett valóság trükköket. Ez nagy könnyebbség az effektek készítőinek és felhasználóknak egyaránt. Nézzétek meg bátran az én profilomnál.
Effektek keresés és galéria
Hasznos újdonság, hogy az effekteknek egy új galériát is létrehozott az Instagram, ráadásul kereshetjük és menthetjük is őket. Így könnyebb böngészni az újdonságokat, ami szintén jó a felhasználóknak, az effektek készítőinek pedig kifejezetten hasznos.
Márkázott effektek
Új üzleti lehetőség márkaépítésre vagy akár termékbemutatásra Instagramon az, hogy bárki készíthet ezentúl márkázott effektet. Erre eddig csak Facebookon van lehetőség, de végre itt is megnyíltak a kapuk.
Szép és izgalmas példákat láttunk már eddig is arra, hogy mit lehet kihozni ebből a funkcióból, hiszen a szemüvegek, sapkák, kiegészítők, sminkek felpróbálásán túl rengeteg kreatív lehetőséget adnak ezek a funkciók. Akár nyereményjáték alapnak, akár névjegykártya vagy hirdetés kiegészítésre is jó kreatívan lehet használni a kiterjesztett valóságot.
Ha még nem ismered ezt a világot, azt javaslom nézz utána, mert lehet, hogy a Te cégednél is nagyon hatékonyan lehet használni a kiterjesztett valóságot márka építésre, nyereményjátékokhoz, vagy akár a termékeid bemutatására.