Több különböző forrásból, több különböző információ látott ma napvilágot arról, hogy elértük-e a hárommilliót.
Van ahol „csak” 2.989.120 emberről olvasni, van ahol már 3.002.300-ról.
Most akkor kinek van igaza, és ki téved?
Járjunk utána, természetesen a Facebook saját megoldásainak segítségével, és rögtön ki fog derülni, ki a ludas!
Honnan tudjuk, mennyien vagyunk?
A legtöbb cikk a Facebook hirdetési rendszerének a számait veszi alapul, amit úgy tudsz előhozni, hogy a keresőbe beírod „hirdetések” és rákattintasz a „hirdetések és oldalak” linkre.
Az új hirdetés létrehozása gombra kattintva (nyugodtan tedd meg, ez még nem kötelez semmire), egy olyan felületre jutsz, ahol részletesen be tudod állítani, milyen feltételekkel és kiknek szeretnél hirdetni.
Ezeket a beállításokat tesztelgetve nézzük, milyen számokat kapunk!
1. beállítás:
cél: external url
demográfiai jellemzők: bármely-bármely
Elértek becsült száma: 2.989.120 személy
2. beállítás:
cél: egy kiválasztott belső Facebook oldal a legördülő menüből
demográfiai jellemzők: bármely-bármely
kapcsolatok: „Only people who are not fans of …”
Elértek becsült száma: 2.989.120 személy
3. beállítás:
cél: egy kiválasztott belső Facebook oldal a legördülő menüből
demográfiai jellemzők: bármely-bármely
kapcsolatok: Akárki (13+)
Elértek becsült száma: 3.002.300 személy
Gondolhatnánk ezek alapján, hogy a kérdés megoldódott, hiszen ha a kiválasztott oldalnak 13180 követője van, akkor tényleg 3 milliónál többen vagyunk.
Azonban bármilyen oldalt választottunk ki, a különbség mindig ennyi, sőt, miután egyszer előjött a 3.002.300-as szám, utána a többi korábbi beállítás is ezt adta ki.
Vagyis a hibás: a Facebook.
Illetve nem hibás, hiszen mindegyik számnál az elértek becsült számáról beszél.
Mit számít ez?
Kérdés, hogy mennyire kell komolyan venni ezt az egészet?
Hiszen olyan mindegy, hogy tíz ezerrel több vagy kevesebb magyar van a Facebookon, amikor naponta bővül 7-10 ezer emberrel a magyar Facebook felhasználók száma.
Azon a napon sem változik (változott?) meg a világ, amikor tényleg átlépjük a 3 milliós bázist. Nem kapunk több szolgáltatást, nem lesz olcsóbb, se drágább a Facebookozás.
Ez a szám inkább csak a tendenciák iránya, és az elérhető felhasználói bázis mérete miatt érdekes, no meg azért, mert az emberek mindig örülnek, ha valami kerek számot látnak.
Csupán abban segíthet, hogy jól lehet kommunikálni azoknak, aki még nem használják a Facebookban rejlő lehetőségeket.
Számukra lehet ez egy fontos mérföldkő, és persze akkor is érdekes, ha más szolgáltatások hasonló adataihoz viszonyítjuk ezt a számot.
De ezt most itt nem tesszük meg, viszont ha van kedvetek, nézegessétek a hirdetési rendszer, és próbálgassátok, nálatok mi jelenik meg!
Persze nem csak a nagy egészet érdemes nézni, hanem akár a különböző korcsoportokat, nemeket, ezek arányát is.
Próbáljátok ki, és osszátok meg, milyen érdekességeket találtok még!