Három a magyar igazság?

3 (millió) a magyar igazság?

Három a magyar igazság?
Három a magyar igazság?

Több különböző forrásból, több különböző információ látott ma napvilágot arról, hogy elértük-e a hárommilliót.
Van ahol “csak” 2.989.120 emberről olvasni, van ahol már 3.002.300-ról.

 

Most akkor kinek van igaza, és ki téved?

Járjunk utána, természetesen a Facebook saját megoldásainak segítségével, és rögtön ki fog derülni, ki a ludas!

Honnan tudjuk, mennyien vagyunk?

A legtöbb cikk a Facebook hirdetési rendszerének a számait veszi alapul, amit úgy tudsz előhozni, hogy a keresőbe beírod “hirdetések” és rákattintasz a “hirdetések és oldalak” linkre.

Hirdetés létrehozása gomb
Hirdetés létrehozása gomb

Az új hirdetés létrehozása gombra kattintva (nyugodtan tedd meg, ez még nem kötelez semmire), egy olyan felületre jutsz, ahol részletesen be tudod állítani, milyen feltételekkel és kiknek szeretnél hirdetni.

 

Ezeket a beállításokat tesztelgetve nézzük, milyen számokat kapunk!

Más beállítás, más eredmény
Más beállítás, más eredmény

1. beállítás:
cél: external url
demográfiai jellemzők: bármely-bármely
Elértek becsült száma: 2.989.120 személy

 

2. beállítás:
cél: egy kiválasztott belső Facebook oldal a legördülő menüből
demográfiai jellemzők: bármely-bármely

kapcsolatok: “Only people who are not fans of …”
Elértek becsült száma: 2.989.120 személy

Itt már hárommillió
Itt már 3 millió

3. beállítás:
cél: egy kiválasztott belső Facebook oldal a legördülő menüből
demográfiai jellemzők: bármely-bármely
kapcsolatok: Akárki (13+)
Elértek becsült száma: 3.002.300 személy

 

Gondolhatnánk ezek alapján, hogy a kérdés megoldódott, hiszen ha a kiválasztott oldalnak 13180 követője van, akkor tényleg 3 milliónál többen vagyunk.

Azonban bármilyen oldalt választottunk ki, a különbség mindig ennyi, sőt, miután egyszer előjött a 3.002.300-as szám, utána a többi korábbi beállítás is ezt adta ki.

Melyik a jó hirdetés beállítás?
Melyik a jó hirdetés beállítás?

 

 

Vagyis a hibás: a Facebook.
Illetve nem hibás, hiszen mindegyik számnál az elértek becsült számáról beszél.

Mit számít ez?

Kérdés, hogy mennyire kell komolyan venni ezt az egészet?
Hiszen olyan mindegy, hogy tíz ezerrel több vagy kevesebb magyar van a Facebookon, amikor naponta bővül 7-10 ezer emberrel a magyar Facebook felhasználók száma.

Azon a napon sem változik (változott?) meg a világ, amikor tényleg átlépjük a 3 milliós bázist. Nem kapunk több szolgáltatást, nem lesz olcsóbb, se drágább a Facebookozás.
Ez a szám inkább csak a tendenciák iránya, és az elérhető felhasználói bázis mérete miatt érdekes, no meg azért, mert az emberek mindig örülnek, ha valami kerek számot látnak.

Csupán abban segíthet, hogy jól lehet kommunikálni azoknak, aki még nem használják a Facebookban rejlő lehetőségeket.
Számukra lehet ez egy fontos mérföldkő, és persze akkor is érdekes, ha más szolgáltatások  hasonló adataihoz viszonyítjuk ezt a számot.

De ezt most itt nem tesszük meg, viszont ha van kedvetek, nézegessétek a hirdetési rendszer, és próbálgassátok, nálatok mi jelenik meg!
Persze nem csak a nagy  egészet érdemes nézni, hanem akár a különböző korcsoportokat, nemeket, ezek arányát is.

Próbáljátok ki, és osszátok meg, milyen érdekességeket találtok még!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük