Mostantól nem csak a hirdetések, hanem a bejegyzések is célozhatók a Facebookon.
Amit korábban tesztelt a Facebook, most végre elérhetővé tette.
A bejegyzés írása alatt megjelent egy kis célkereszt, amire kattintva tudod kiválasztani, hogy a rajongóid közül kiknek jelenjen meg a hirdetés a hírfolyamban.
Ha Neked még nincs célkereszt, ne aggódj, menj az admin felület jogosultságok szerkesztése részre, és pipáld be a következő sort: „Allow me to control the privacy of new posts I make on my Page.”
Bár eddig is volt célzás, de eddig csak országra vagy nyelvre tudtunk szűrni.
Mostantól viszont minden egyes bejegyzésnél tudunk célozni a következő szempontok alapján:
- kor
- nem
- szexuális irányultság
- kapcsolati státusz
- nyelv
- oktatás
- lakhely (ország, város)
Kicsit nekem hiányzik az, hogy a hirdetés célzáshoz hasonlóan érdeklődési területeket és más Facebook oldalakat is tudjunk célozni, de azért ez is már komoly előrelépés.
Érdemes ugyanis belegondolni milyen komoly lehetőségeket rejt ez a célzási opció!
Ezentúl meg tudod szólítani a rajongóid egy-egy csoportját, ami azt jelenti hogy a hírfolyamukban csak azok fogják látni az üzeneted, akiket beállítottál.
Ezzel azt is eléred, ha tudod, hogy valakit nem érdekel valami, akkor ő nem fogja látni.
Ha ügyes vagy, csökkenhet a negatív visszajelzések száma és nőhet az egy elérésre érkező pozitív reakciók száma.
Ezzel a megoldással, tudod növelni a napi bejegyzés számot úgy, hogy a rajongóid ne érezzék tolakodásnak, hiszen ha jól célzol mindenki napi 2-3 bejegyzést lát, de Te írhatsz akár 10-et is.
Egyet azért ne felejts el: bár a hírfolyamban mindenki mást láthat a beállításoktól függően, a Timeline-on alap esetben minden bejegyzés látszani fog.
Kivéve persze, ha egyesével elrejted őket a publikálás után.
De nézzünk néhány példát a gyakorlatban.
Célozz bejegyzést okosan
1. Ami szinte nyilvánvaló: tegyük fel, hogy nőnap van.
Írj egy bejegyzést, amit nőknek írsz, és csak nőknek célzod, és gratulálj a hölgyeknek!
De írj egy bejegyzést a férfiaknak, amikben arra emlékezteted őket, hogy köszöntsék fel a hölgyeket.
Anyák napja? Gyermek nap? Apák napja? Ezekre is tudsz beállítani ilyen alapon.
2. Ha webáruházad van, és különböző termékeket árulsz, akkor az epilátort reklámozó posztot hirdetheted csak a nőknek, a hifi fülhallgatót csak férfiaknak. Vagy akár kor szerint is válogathatsz, ha a kor jellemző a termékeidre.
De azt is megteheted, hogy ugyanazt a terméket más szöveggel kommunikálod.
Például egy fehérneműnél a nőknek szóló poszt szövege lehet ez: „rendeld meg és csábítsd el párodat”, a férfiaknak szóló bejegyzés szövege pedig: „lepd meg párod ajándékba egy csodás fehérneművel”.
3. Ha egy üzenetet szeretnél írni csak olyanoknak, akik szinglik, akkor a családi állapotot jól beállítva őket külön is meg tudod szólítani.
Például írhatsz a szingli fiúknak egy bejegyzést ismerkedési trükkökkel, a szingli lányokat pedig megkérdezheted a férfi ideáljukról.
4. Ha több nyelvű rajongói táborod van, akkor saját nyelven tudod őket megszólítani.
5. Ha egy akciód csak egy városban érvényes, akkor a város lakóit tudod értesíteni célzottan
És persze ezeket tudod vegyíteni.
Meg tudod szólítani például azokat a rajongóidat, akik debreceniek, 18 és 30 között vannak, nők és nem élnek kapcsolatban.
Ha nekik speciális mondanivalójuk van, tudsz célzott üzenetet írni.
Az új célzási beállításokkal tehát nagyon sok lehetőség lesz, szinte csak a fantáziánk szab határt.
Ráadásul ha a bejegyzésedet meghirdeted a promote post funkcióval, arra elvileg is érvényes lesz a célzás.
Ez a fajta bejegyzés célzás csak azokra a bejegyzés típusokra érhető el, amiknél az időzítés is:
- szöveges bejegyzés (státusz frissítés)
- fotó
- videó
- link
A fotóalbumnál, a kérdésnél ez is kimarad.
Szerintem jó kis funkció, sok mindenre lehet használni, a Facebook helpben itt találsz róla információt.
Neked van valami különleges célzási tipped, ami hasznos lehet?
Írd meg a hozzászólások között!
Ha pedig tetszett a cikk, nyomj egy lájkot és egy plusz egyet! 🙂