Több újdonság fogadott minket a Facebookon az elmúlt napokban.
Van amelyik csak felületi simítás, de vannak lényegi változások
Hirdetés létrehozás a bejegyzéssel egy időben
Mostantól hirdetést közvetlenül a posztról is el lehet indítani.
A létrehozásánál megjelenik egy „promoted” link, amin rögtön el tudod indítani a hirdetést
Ez technikailag ugyanaz, mint a normál page post stori a hagyományos hirdetői felületen, így itt csak időt spórolunk.
Erről részletesebben a Be Social cikkében olvashattok.
A bejegyzések alatt a promoted gomb mellett meg fog jelenni ismét egy rövid statisztika. Ez azt fogja megmutatni, hogy a rajongóid mennyi százalékához jutott el cikk. Gondolom ez egy kis ösztönző elem ami több embert rá fog venni a hirdetésre.
Hirdetés mérés változás
A hirdetés statisztikában a „connections”, vagyis a kapcsolatok eddig arra utalt, hogy azok közül akik látták (nem akik kattintottak!) a hirdetést, vajon mennyien kapcsolódtak az oldalhoz, az eseményhez vagy az alkalmazáshoz az első 24 órában.
Ez most változott, mostantól „Actions” az új mérőszám, ami viszont azt mutatja meg, hogy mennyien vannak, akik:
a hirdetés megtekintése után 24 órán belül rajongók lettek, visszajeleztek egy eseményre, telepítették az alkalmazást
a hirdetés megtekintése után minden akciót beleszámít a hirdetés megtekintése utáni 24 órában (valószínűleg ez post like-okat ért például itt)
28 nappal a kattintás utáni akciókat is számolja.
Az Actions mérőszámmal egy időben a Facebook bevezette azt, hogy megmutatja a hirdetés hatására történt Like-ok számát is.
Ez csak a Full report-ra kattintva látszik.
Vagyis mostantól több információnk lesz, bár aki figyelmetlen és csak az alap információkat figyeli annak megtévesztő lehet, hiszen a Connection helyén megjelenő Action szám nagyobb lesz.
Összességében jó az irány, hiszen így sok információnk lesz, hisze tudni fogjuk:
- mennyire hatékony a hirdetés átkattintások szempontjából
- mennyire hatékony a hirdetés rajongó szerzésben
- milyen aktív rajongókat sikerült megszeretni, hiszen ha olyan embereket sikerült elérni a hirdetéssel, akik sokat reagálnak, akkor magas lesz az Actions szám.
Ezek után ki kételkedik abban, hogy a fizetős Facebook megérkezett? 🙂
Nem hirdetés jellegű változások, de azért pár szót ezekről is érdemes beszélni:
Admin panel változás
Az admin panelre kikerült az oldal szerkesztés gomb, ami jó.
Már csak a Facebook használata mint… funkciót kellene kitenni valamilyen egyszerűbb helyre.
Trending videos
A hírfolyamban megjelent egy Trending Videos nevű funkció.
Ez az ismerőseink által megosztott leggyakoribb videókat mutatja meg, illetve közöttük lehet böngészni.
Timeline változás
A Facebook új megjelenési formátumot tesztel a magánszemély profiloknál.
Erről itt beszélgettünk. Meg is tudjátok nézni a jelenlegi és a tesztelés alatt álló funkciót.
Valószínűleg függőlegesen szeretnék csökkenteni a helyet, de talán a magánszemély és a céges oldal minimális megkülönböztetése is a cél.
Azt még nem tudjuk, hogy az oldalaknál is változni fog-e a Timeline, mindenesetre a tesztelt formátumból eltűntek a dobozok. Ha ez jelenne meg a céges oldalaknál is, akkor az nagyon szerencsétlen lenne.
Új mobil alkalmazások
Mostantól négy mobil Facebook alkalmazást tudnak használni az iPhone tulajok.
Az általános Facebook alkalmazás, az üzenetek egyszerű kezelését szolgáló Messenger alkalmazás mellé megjelent a Page Manager és Camera alkalmazás.
Az előbbiről itt olvashattok, ez kifejezetten Facebook oldal adminoknak nagy segítség, hiszen az oldalainkat tudjuk gyosan kezelni ráadásul használja a Push Notification funkciót is, a Camera viszont a fényképek egyszerű böngészését és feltöltését segíti.
Sok minden történt, remélem nem maradt ki semmi.
Ha még is, írjátok meg a tapasztalataitokkal együtt a bejegyzések között!