Amikor elmondtam az ismerőseimnek, hogy mivel foglalkozom, elég furán néztek rám:
„Facebook menedzsment” – mondtam én, hogy szépen hangozzon…
Vagyis egész nap Facebookozol? – mosolyogtak ők…
Egy kívülálló számára bulis lehet egész nap a közösségi oldalon lógni és mások nevében posztolgatni. Ők nem tudják, hogy ezzel gond is van rendesen. Főleg az, hogy mégis mit osszak meg? Mit posztoljak? Milyen tartalmat töltsek fel, mi az, amire „ugranak”? Mi az, amit ők is tovább fognak osztani? A vicces mindig bejön, de vajon vevőt is generál? Ami témába vág az meg nem biztos, hogy elég izgi….
Megpróbálunk most ötleteket adni, és példákat mutatni, hogy milyen tartalmakat érdemes megosztani a rajongókkal. Segítségként a Timeline Szépségverseny nevezettei közül hozunk példákat:
- Aktualitások – de csak az elsők közt: Gondolom nem egy kedvelt oldalon láttátok, hogy megérkezett a jó idő, és valószínűleg nem csak a Tesz Vesz kérdezte meg tőletek, hogy mit fogtok csinálni a hétvégén… Ez oké, ha az elsők közt tesszük meg, de délutánra már mindenki kiteszi, és a kevesen fogják megírni huszonnyolc különböző helyre a hétvégi programjukat. Sokkal jobb kihasználni az ilyen alkalmakat, és összekötni egy hírrel, vagy akár egy ajánlattal, mint ahogy azt a Wellness Travel Utazási Központ tette. Célszerű megnézni a jeles napokat, világnapokat, ezeket is be lehet vonni kommunikációnkba.
- Saját játék, promóció megosztása, lásd a Campona példáját, ahol a posztot felül rögzítéssel emelték ki. Ezt hetente többször is megtehetjük, érdemes a megosztás idejével is kísérletezni, ha nem tudjuk pontosan, hogy cél csoportunk mikor nézi a Facebook-ot.
- Saját hírek, főleg saját weboldalról. Ennek lényege, hogy forgalmat vigyünk holnapunkra, ami ha rendelkezik hírek menüponttal, (amit időnként frissítünk is), akkor új hírek megjelenésekor célszerű azokat az idővonalon is közzétenni. Példának nézzétek meg a DRB Bank idővonalát.
- Termékek, szolgáltatások: Megoszthatjuk saját kínálatunkat, de vigyázzunk, hogy ez ne kerüljön túlsúlyba, ne legyen reklámújság szaga az idővonalunknak, mert tudjuk azoknak mi a sorsa…. Jó példa: Pedál Bringatúrák, elgondolkoztató: High Care Kozmetika.
- Tegyünk fel kérdéseket! Posztíráskor több lehetőségünk van, megoszthatunk videót, fényképet, feltölthetünk mérföldkövet, vagy feltehetünk kérdést a rajongóinknak. Ez utóbbi hozzászólásra késztetheti a felhasználókat, persze, csak ha megfelelő a kérdés, és egyszerűek a válaszok. Szintén a DRB Banknál láthatunk példát ilyen posztra. Ha úgy látjuk, hogy nem nagyon gyűlnek a válaszok, de nekünk az fontos lenne, rögzítsük felül egy hétre!
- Rajongókra szabott témakeresés: Ha kifogytunk a saját hírekből, világnapokból, és éppen akciónk sem fut, akkor nekiláthatunk témákat keresni. Első körben törekedjünk arra, hogy az oldalunk tevékenységének megfelelő, azzal kapcsolatban lévő cikkeket, videókat, képeket osszunk meg, mint a Színes Ötletek – a kézügyes blog Facebook profilja teszi, és a vicces tartalmakat, kutyás-cicás képeket hagyjuk későbbre.
Ha végképp kétségbe esnénk jöhetnek a macskák és egy-két vicces tartalom, de ne csináljunk viccoldalt magunkból, mert az nem feltétlenül a megfelelő rajongókat vonja be.
Ha van olyan oldal, aminek szerintetek igazán jó a tartalma, és megérdemelné az elismerést, akkor nevezzétek még a hétvégén a Legszebb Magyar Timeline versenybe! Szerdán pedig kezdődik a szavazás! : )
További szép hétvégét kívánunk a Macskák Koronázatlan Királyával együtt! ; )