Meta 2025Q1: számok és trendek amiből a marketingeseknek is érdemes inspirálódni

Valljuk be: nem minden pénzügyi jelentés érdekes. De ha a Meta hozza nyilvánosságra a 2025 első negyedéves számait, ott bizony érdemes figyelni, még akkor is, ha a már kevesebb pontos adatot mondanak, mint korábban. De azért így is sok tanulságos információt ki lehetett mazsolázni a Meta vezérek szavaiból. Lássuk!

Felhasználók, felhasználók mindenhol:

  • 3,4 milliárd napi aktív felhasználó a Meta alkalmazásaiban
  • 350+ millió havi aktív a Threads-en – ami összevethető például az X (Twitter) bázisával is.
  • 3 milliárd+ havi aktív a WhatsApp-on – ebből több mint 100 millió csak az USA-ban.
  • 1 milliárd+ a Messenger-en, és ugyanannyi üzenet megy át Instagramon, mint ott – itt az idő az IG DM-eket is komolyan venni.
  • Közel 1 milliárd Meta AI felhasználó havonta – nem kérdés, hogy használják-e az emberek az AI-t a mindennapokban. Ráadásul több régióban (például az EU-ban) még korlátozottan érhető csak el a Meta mesterséges intelligenciája.

AI, ami nem csak trend, hanem konverzió:

  • 7% több idő Facebookon, 6% Instagramon, és 35% (!) a Threadsen – AI-alapú ajánlások hatására.
  • 30%-kal több hirdető használ AI-eszközöket
  • 5%-kal jobb konverzió a GEM modellnek (Generative Ads Recommendation modell) köszönhetően a Reels videókon.

Eszközök és újítások:

  • A Ray-Ban Meta AI szemüveg felhasználói száma megnégyszereződött
  • Megjött az Edits nevű kreatív videószerkesztő – AI-animált élőképekkel, háttér-eltüntetős varázslattal.
  • Advantage+ kampányok alapértelmezett AI-optimalizációval – gyakorlatilag 3 kattintás egy komplett kampány. Bár legyünk őszinték: ezek nem mindenkinek jók.

És mi jön még?

Mark Zuckerberg szerint az AI mindent átalakít, de főleg 5 irányban tervezik bedurrantani:

  1. Hirdetések: AI-ügynök, ami helyetted hozza a konverziót. Megint elmondta: az a jövő, hogy csak a célodat mondod el a Metának (meg a bankkártya adataidat persze), és ők minden hirdetési feladatot megoldanak helyetted.
  2. Tartalom: méginkább személyre szabott, interaktív feedek a jelenlegi platformokon és új formátumok, új platformokon. Ide tartozik agyrészt az okosszemüveg, másrészt például az új Meta AI app, ahol látod, mit beszélgetnek mások az AI-val.
  3. Üzleti üzenetküldés: AI-ügyfélszolgálat WhatsAppon, Instagram Directen és Messengerben. Egyszerűen tanítható üzleti AI eszközök, amiket beköthetsz (majd) a közösségi média üzeneteidbe.
  4. Meta AI: saját alkalmazásként jelente meg, és a jelek szerint egy új platformot szeretnének belőle kinevelni.
  5. AI-eszközök és háttér: szemüvegek, hardverek, saját chipek, adatközpont-építés, a Llama AI modellről nem is beszélve… szóval nagyon komolyan veszik az innovációt a Metánál.

Ha csak egy dolgot viszel haza ebből a jelentésből, akkor ez legyen az: próbálj ki legalább egy új AI-eszközt a marketingedben. Lehet ez egy automatizált kreatívgenerálás, egy AI avatar, vagy egy hirdetési beállítás – de teszteld. Az adatok szerint megéri.
Ha pedig segítség kell, ne feledd, a Liftup Social Media Hubban több, mint 13 órányi olyan videó vár rád, ami az AI marketing lehetőségeit mutatja be a gyakorlatban.