Miért érdemes figyelni a Meta negyedéves pénzügyi jelentésére?
Mert nemcsak számokat dobálnak, hanem konkrét példákat is hoznak többek között arra, hogyan lehet az új AI-alapú hirdetési eszközökkel többet kihozni ugyanabból a büdzséből. A kapcsolódó cikkük alapján összefoglaltam Neked a lényeget 5 olyan tippben, amit érdemes megfontolnod, ha jobb marketinget szeretél.
1. AI alapú hirdetések: 4,52-szeres megtérülés?
Igen, jól olvasod. Az Advantage+ kampányok, amik AI segítségével automatizálnak szinte mindent a hirdetésekben, már most +22%-os teljesítményjavulást hoztak a klasszikus kampányokhoz képest a Meta szerin. Éppen ezért azt javasolja a cég, ha még nem próbáltad az Advantage+ kampányokat, most kezdj el kísérletezni vele. Ráadásul az új Opportunity Score megmondja, mennyire van optimalizálva a kampányod — kattintásokkal javíthatod is.
…de. (Mert mindig van egy de.)
Soha ne feledd, hogy az AI alapú kampányok akkor tudnak érdemi eredményeket hozni, ha van hozzá konkrét adat, pénz és idő. Kisebb költségkeret vagy rossz konverziós cél választás esetén károsak is lehetnek. Használd őket okosan!
(Ebben egyébként segítenek a Meta hirdetések + AI lehetőségeket tárgyaló képzéseink a Liftup Social Media Hubban)
2. Videó, videó, videó: Reels nélkül ne is kampányolj!
A videófogyasztás mindenhol növekszik a Meta felületein. A friss adatok szerint például az amerikai felhasználóknál két számjegyű növekedést tapasztaltak a videómegtekintésben, főleg Reels formátumban. És nem csak nézik — kétharmaduk új márkát is felfedezett már Reels hirdetésen keresztül.
De hogyan lehetnek jó videóid? A “klasszikus” saját telefonnal vagy videós stábbal készített videók mellett használd ki a generatív AI videóeszközöket is, amikkel akár egy sima képből mozgó kreatívot csinálhatsz. Ha nincs saját videód, még az sem feltétlenül baj. Ha érdekelnek ilyen megoldások képzéseinkben és előadásainkban különböző gyakorlati módszereket kapsz az AI videó készítéshez.
3. Üzenetküldésből üzlet
Meta szerint ez lesz a következő nagy dobás: AI ügyfélszolgálati és értékesítő botok, amik már most is futnak pilotban. De nem kell addig sem várni! Messengeren és Instagram Directen már most tudsz használni Körüzenet csatornát (Broadcast Channel), vagy éppen chatbotot.
Már ma elindíthatod a Click to Message hirdetéseket, ahol az érdeklődők közvetlenül üzenetet írhatnak Neked, így beszélgethetsz velük a termékedről és a szolgáltatásodról. Tedd elérhetővé magad ott, ahol a vevőid amúgy is csetelnek! És tanuld meg a Consultative commerce kifejezést, ami azt jelenti itt, hogy chatbotban (emberi vagy AI segítséggel) tudsz segíteni a vásárlóidnak a márkáddal, termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos kérdésekben, és így tudod akár vásárlásra ösztönözni őket.
4. Threads: egyre erősebb?
A Threads már 350 millió havi aktív felhasználónál jár, és 3-ból 1 ember követ ott valamilyen márkát, legalábbis világszinten. Mostantól hirdetni is lehet rajta, már a magyar hirdetési fiókokban is megjelent a Threads elhelyezés.
Persze ez még nagyon kezdeti stádiumban van, de érdemes lesz egyik szemünket rajta tartani ezen a platformon is. Vagyis el kell kezdeni tesztelni.
5. Influenszerek: az ajánlás még mindig aranyat ér
Nem, nem halt ki az influencer marketing. Sőt! A felhasználók 40%-a direkt figyel arra, mit ajánlanak a tartalomgyártók, ha vásárolni készülnek. Ráadásul nem csak a nagy márkák tudnak használni influenszereket. Érdemes elgondolkodni, hogyan tudsz bevonni olyan partnereket a marketingedbe, akik a célcsoportod számára hitelesek, ismertek, és hogyan tudsz velük együttmáködni a tartalomgyártásban.
A Meta legfrissebb ajánlásai világosan mutatják: elsősorban az AI-alapú hirdetési megoldások és a videós tartalmak jelentik a jövőt. A sikeres vállalkozások azok lesznek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak ezekhez a trendekhez, tesztelik őket, és kihasználják azokat, amik a számukra ideálisak. Ebben kapsz segítséget a Liftup Social Media Hubban is, ahol több, mint 13 órányi olyan képzés és előadás vár rád, amelyik a mesterséges intelligencia eszközök marketing használatát mutatja be. Csatlakozz Te is!