TikTok, Facebook, YouTube – videó megtekintések különböző platformokon

“Azért jobb a TikTok, mert ott többen látják a videóimat!”
Hasonló érvekkel rengetegszer találkozni, éppen ezért érdemes utánanézni, mit is jelentenek a megtekintések a különböző platformokon. Rántsuk le a leplet! 🙂

Kezdjük is a TikTok videók nézettségével!

A TikTok esetében a megtekintés már akkor megtörténik, ha a videó elindul, vagy automatikusan újrajátszásra kerül. Az automatikus lejátszás miatt az itt mért megtekintések gyakran magasabbak, mint más platformokon, de nem biztos, hogy ez a magas szám a felhasználók valódi elkötelezettségét tükrözi. Az algoritmus erőteljes, és könnyen pörgeti fel a videók nézettségét, még akkor is, ha a nézők csak néhány másodpercig figyelnek oda.

Itt tehát minden megtekintés, amint egy videó elindul egy telefonképernyőn.

Videó megtekintés a Facebookon

Alapból a Facebook esetében egy megtekintés akkor számít, ha a felhasználó legalább 3 másodpercig nézi a videót. De…

Mivel lassan már csak Reels videót töltenek fel a felhasználók (mert ezt erőlteti a rendszer), érdemes tudni, hogy a Reels videónál már más a megtekintés. A Reels esetében már akkor megtekintésnek számít, ha a videó legalább 1 milliszekundumra lejátszódik. Ez magában foglalja az újrajátszásokat is, ami annyit jelent, hogy egyetlen felhasználó többszöri lejátszása növelheti a megtekintések számát. Vagyis itt tulajdonképpen a TikTok “receptjével” találkozunk.

Instagram Reels videók számolása

Instagram esetén gyakorlatilag már csak Reels-ről beszélhetünk, és a megtekintés számítása itt is nagyon egyszerű: minden alkalom, amikor a felhasználó elindít egy videót, vagy újrajátszást kezdeményez, megtekintésnek minősül. Egyébként a megtekintés mint mérőszám minden formátum esetében egyeduralkodó az Instagramon, akár egy kép posztolásáról, akár egy sztoriról van szó, ez a mérvadó már egy ideje.

Nagyágyú a videó megtekintésben, a YouTube

A YouTube szigorúbb megtekintési szabályt alkalmaz: a videókat legalább 30 másodpercig kell lejátszani ahhoz, hogy egy megtekintést regisztráljanak. Ez azért fontos, mert itt a nézők általában hosszabb ideig figyelik a tartalmat, ami megbízhatóbb indikátor lehet a valódi érdeklődésre.

Ugyanakkor a YouTube shorts-nál más a helyzet.

A YouTube Shorts-nál egy megtekintési küszöböt alkalmaz a platform, de hogy ez pontosan mennyi? Nos, ezt nem teszik nyilvánossá. Sokak szerint ez valahol 10 másodperc környékén van, de a YouTube ezzel folyamatosan kísérletezik, sőt, vannak arra utaló jelek, hogy akár profilonként is változhat.

Videó megtekintés LinkedIn-en

Sokan nem gondolnak arra, hogy a LinkedIn is releváns lehet videó szempontból, pedig dehogynem. Ide is érdemes videót feltölteni, itt egy megtekintést 2 másodperc után vesz figyelembe a rendszer.

Pinterest videók számolása

A Pinterest metrikái alapján a videónak legalább 50%-ban láthatónak kell lennie a képernyőn, és legalább 2 másodpercig lejátszódnia ahhoz, hogy egy megtekintést regisztráljanak. Ez a részleges láthatóság fontos szempont, mert a felhasználók sokszor gyorsan pörgetik a tartalmakat, és csak akkor érdemes a megtekintéseket figyelembe venni, ha tényleges érdeklődésről van szó.

Ahány platform, annyi metrika, mondhatnánk, de persze nincs teljesen így. A rövid videós formátumok – itt is – gravitálnak a TikTok módszertana felé, de ahogy látjuk, lehet eltérés.

Egy biztos, ha megnézzük, hogy ugyanaz a videónk hogyan teljesít a különböző platformokon, akkor érdemes tudni, hogy akár jelentős különbségek is lehetnek közöttük, de vegyük ezeket figyelembe akkor, ha más csatornák nézettségét hasonlítjuk a sajátunkhoz!