Nem a Cégépítők az első társasjáték, amit egy cég (vagy szervezet) azért adott ki Magyarországon, hogy ezzel a marketing céljait támogassa: azért, hogy közvetítsen egy üzenetet, bemutasson egy folyamatot mutasson, esetleg azért, hogy egy új platformon érje el a célcsoportját. Már volt több ilyen eset itthon is, de a kisvállalkozások között az elsők között van a MiniCRM csapata, aki Győri Zolival (Mit játszunk?) és a Keller and Mayerrel közösen valósított meg ezt a játékot.
Nézzük meg, milyen ez a társas, és azt is, hogy miért érdekes marketing szempontból egy társasjáték kiadása!
Cégépítők a társasjáték
A játék tulajdonképpen nagyon egyszerű: egy cég vezetőjeként dobunk két dobókockával, majd egy harmadikkal kiegészítve, eldöntjük, melyik kockát használjuk fel arra, hogy előre lépjünk, melyiket arra, hogy erőforrást kapjunk, és melyiket arra, hogy egy úgynevezett fókuszt vegyünk igénybe. A különböző kártyáknak köszönhetően nem csak előre léphetünk, hanem bizonyos pontokon toborozhatunk munkatársakat és vásárolható porjekteket, ha azokat az erőforrások (pl. munkatársak, kockaértékek, fókusz) segítségével meg tudjuk valósítani. A játék végén az nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti. Az egész egy könnyed, egyszerűen tanulható játék, amit akár munka után vagy gyerekekkel is bárki le tud játszani.
Ami szerintem az igazán érdekes, az az, hogy a társasjáték hogyan kapcsolódik a MiniCRM üzenetéhez, illetve általában a cégépítéshez!
Egy cégben munkatársakat veszünk fel, figyelünk az ő képességeikre, hogy együtt különböző projekteket valósíthassunk meg, amelyekből bevételeket szerezhetünk. Erről szól tulajdonképpen a játék, ezt mutatja be egyszerűen. De mivel bizonyos pontokon szerezhetünk CRM kártyákat (MiniCRM logóval nyilván), amelyek plusz képességeket adnak, ezekkel gyorsabban tudunk haladni. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a játék jól adja át az üzenetet, hogy többet hozhatsz ki az erőforrásaidból, ha van CRM rendszered.
De mi köze ennek a társasjátéknak a marketinghez?
A MiniCRM gondolom nem lesz társasjáték-kiadó, hanem továbbra is a szoftverfejlesztéssel és cégtámogatással fog foglalkozni. Viszont egy társasjáték olyan csatornát jelenthet, ahol a cég üzeneteit egy új formában lehet közvetíteni, olyan célcsoportokhoz eljutni, akikhez más módszerekkel nem tud.
Például egy család megveszi magának vagy ajándékba kapja a társasjátékot, amely egy magyar cég terméke, így ismerkedhetnek meg különböző fogalmakkal vagy akár a márkával is. Öröm látni, hogy a marketingeszközök palettája nem csak a digitális megoldásokra korlátozódik, hanem bővül ilyenekkel is, mint a MiniCRM által kiadott társasjáték. A weboldal, a hirdetések, a közösségi média és a podcastek mellé jó kiegészítő lehet egy társasjáték.
… és hogyan került ez ide a blogba?
Nos, a társasozás igazán közösségi élmény, ha pedig egy játékról, mint marketingeszközről beszélünk, ez már klasszikus közösségi marketing. 🙂 ( Igaz, nem digitális közösségi média marketing, az tény. ) Ha egy márka egy olyan közösségi élmény során tudja elérni és bevonni az embereket, mint egy társasjátékozás egy közös asztalmál, az igazán jó találkozás a célcsoporttal.
Ráadásul a társasjáték olyan hobbi, ami egyre népszerűbb azok körében, akik a digitális eszközöktől szeretnének kikapcsolódni, hiszen az egésznapos kütyübámulás után kifejezetten jó valami taktilis tevékenységgel foglalkozni.
Ezért is öröm, hogy néha találkozunk ilyen érdekesebb marketing megoldásokkal, ami talán annak is köszönhető, hogy ma már könnyebb társasjátékot megvalósítani, így akár egy kisebb vagy közepes méretű cég is képes arra, hogy kiadjon egy ilyet. Innen is gratulálok a MiniCRM csapatának és remélem lesznek más hasonló társasok, amiket magyar cégek adnak ki. 🙂