Új hirdetési célzásokat mutatott be a Meta, amivel könnyebbé teszi a több, mint 200 millió vállalkozás döntéshozóinak a megszólítását.
Már Magyarországon is elérhető a négy (igazából hat) új célzási kategória, amikkel különböző üzleti döntéshozókat lehet elérni:
IT döntéshozók (IT decision-makers), 4100-4800 ember Magyarországon: B2B közönségszegmens, amely a beosztásuk alapján IT-döntéshozó embereket célozza meg hirdetéseivel.
Itt találod: Demográfiai adatok > Munkahely > Ágazatok
Üzleti döntéshozók beosztása és érdeklődési körei (Business decision-maker titles and interests), 1800-2100 ember Magyarországon: B2B közönségszegmens, amely olyan embereket céloz meg hirdetéseivel, akik beosztásuk és érdeklődési körük alapján üzleti döntéshozók.
Itt találod: Demográfiai adatok > Munkahely > Ágazatok
Üzleti döntéshozók (Business decision-makers) 1800-2100 ember Magyarországon: B2B közönségszegmens, amely beosztásuk alapján olyan embereket céloz meg hirdetésekkel, akik a mérnöki/informatikai, üzemeltetési, HR-es, stratégiai vagy marketinges üzleti döntéshozók.
Itt találod: Demográfiai adatok > Munkahely > Ágazatok
Új aktív vállalkozás (New active business): Az elmúlt 6, 12 vagy 24 hónapban létrehozott elkötelezett vállalkozások adminisztrátorai.
- Új aktív vállalkozás (<6 hónap): 15600-18400 ember Magyarországon
- Új aktív vállalkozás (<12 hónap): 27000-31800 ember Magyarországon
- Új aktív vállalkozás (<24 hónap): 51600-60000 ember Magyarországon
Itt találod: Magatartások > digitális tevékenységek
Jó ez nekünk?
Persze hogy jó!
Mármint minden olyan célzási lehetőség, amivel pontosabban tudjuk megszólítani a célcsoportunkat nyilván jó.
Azt, hogy gyakorlatban mennyire lesznek értékesek ezek a célcsoportok, nyilván tesztelni kell.
Miért hoztak most külön létre ilyen célzás?
Igazából rendszeresen, hetente, párhetente frissíti a Facebook a célzási kategóriákat. Éppen ezért nem az a meglepő, hogy van új, inkább az, hogy most külön írtak róla. Ez pedig valószínűleg annak köszönhető, hogy szeretnék visszanyerni a hirdetők bizalmát, ami megtörni látszik az iOS 14.5 bevezetése óta.
Aki régebb óta hirdet, emlékszik rá, hogy nagyon sok üzleti célzási kategória volt régebben, de különböző botrányoknak és az adatvédelmi szigorításoknak köszönhetően ezek használatát szépen, fokozatosan korlátozták. Éppen ezért jó hír, hogy más oldalról megközelítve, újra tudjuk célozni az üzleti célcsoportokat.
Talán az is bizakodásra ad okot, hogy ezek a célcsoportok az adatvédelmi tisztogatások és az iOS krach után lettek létrehozva, így talán hatékonyak lesznek az új körülmények között is.
Persze az, hogy van egy új célzás, önmagában nem elég. Megfelelő folyamatokat kell építeni hozzá, jó kreatívok kellenek és tesztelés. Ha ezekben szeretnél segítséget kapni, csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, ami Instagram, Facebook és TikTok hirdetési tréningekkel, képzésekkel, esettanulmányokkal és előadásokkal vár!
Csatlakozz, és legyél naprakész, eredményes marketinges!