Az előző negyedéves tőzsdei jelentésből kiderült, hogy a Meta platfomrjai fontos piacokon veszítenek felhasználókat. Eltelt negyedév, a számok ismét nyilvánosak, a kérdés az, hogy folytatódott-e a lejtmenet, vagy csak egy kis megtorpanás volt?
Újra vissza a pályára?
- A Meta platformjainak felhasználói bázisa ismét jól láthatóan emelkedett. Összesen 3,64 milliárd felhasználóról beszélünk.
- Közülük naponta 2,87 milliárdan jelentkeznek be.
- Ha csak a Facebookot nézzük, a havi felhasználói szám 2,936 milliárd, míg naponta 1,960 milliárdan használják ezt a platformot.
A napi felhasználói szám azért különösen fontos, mert az előző negyedévben ez okozott csökkenést (1,930 milliárdról 1,929 milliárdra), ehhez képest az aktuális növekedés 31 millió. - Persze az öröm nem lehet teljes, mert most is van régió, ahol esett a felhasználói szám. Ez most Európa. Itt a havi felhasználói szám az előző negyedévi 427 millióról 418 millióra esett, míg a napi bejelentkezések 309-ről 307-re csökkentek.
- Ami mutatja a cég erejének változását az a hirdetési bevételek alakulása. Természetesen ez is nőtt év per év alapon, hiszen 2021 első negyedévében 25,439 milliárd dollárt hagytak itt a hirdetők, idén pedig 26,998 millárd dollárt. Ez ugye 6%-os növekedés, ami jóval alacsonyabb, mint a 2020-ról 2021-re történt 45% körüli változás.
(Persze akkor még nem volt iOS14.5.)
- A tőzsdei bejelentés kapcsán Zuckerberg megjegyezte, hogy a rövid videókat, elsősorban a Reels-t egyre többen nézik Instagramon és Facebookon is.
- Jó tudni, hogy a nagy platformokon 15%-kal növekedett a megjelenített hirdetések száma, azonban az átlagos hirdetési ár csak 8%-kal nőtt az egy évvel korábbi hoz képest.