A kiterjesztett valóság a valódi világ és a virtuális tér összemosásából jön létre. Ennek a technológiának a segítségével hamarosan a saját otthonunkba próbálhatjuk a Pinteresten elmentett bútorokat és lakásdekorációs termékeket.
Ezzel a megoldással még élethűbbé és élvezhetővé szeretnék tenni a vásárlás folyamatát. Kipróbálhatjuk hogyan mutatna otthonunkba a kiszemelt szőnyeg, váza vagy éppen egy új fotel. A funkcióhoz a Pinterest a folyamatosan fejlődő AR Lens technológiát használja.
Mivel a Pinteresten a témák nagyrésze a lakberendezéshez kötődik, így kézenfekvő volt, hogy bútoroknál tesztelik majd ezt a funkciót először. A statisztikáik alapján ugyanis a felhasználók 90%-a azért használja a felületet, hogy ötleteket merítsen lakásfelújításához, vagy átalakításához.
Az AR technológiát használó más közösségi platformok nyomdokaiba lépve, a Pinterest sem tervezi, hogy megáll a bútorok és lakáskiegészítők értékesítésénél. Hamarosan sminktermékeknél is elérhetővé válik majd ugyanis ez a funkció, így akár rúzst vagy szemfestéket is választhatunk majd a kiterjesztett valóság segítségével a Pinteresten.
Egyéb kutatásokból az is kiderül, hogy manapság a vásárlási döntéshez vezető úton a felhasználók nagyrésze örömmel használja az AR eszközeit. Természetes a világjárvány még inkább az online vásárlás térnyerését támogatta, így ezek a plusz kényelmi szolgáltatások is egyre népszerűbbek lettek.
Azonban ennek is megvannak a maga veszélyei. Számos korábbi példa is mutatta, hogy egy rosszul kivitelezett megoldás akár a vásárlók elvesztéséhez is vezethet. Ha például egy ilyen AR modul nem megbízható, nem hiteles képet ad a megvásárolandó termékről, akkor óhatatlanul is csalódni fog a vásárló.
A Pinterest fejlesztéseit eddig is komolyan motiválta, hogy könnyebbé tegyék a vásárlást és a statisztikai eredményeik eddig azt bizonyították, hogy eredményesek is ebben. Egyre többen használják vásárlásra a felületet, így egyre nagyobb a potenciál is benne a hirdetők számára. Reméljük, hogy ez a mostani új fejlesztés is pozitívan hat majd a felhasználói élményre és tovább könnyíti a vásárlást a platformon belül.