Egyre több magyar felhasználó számára érhető el a Reels, az Instagram TikTok ellen felkészített egyszerűsített videókészítő megoldása. Nézzük meg, hogy hirdetés szempontjából ez mit jelent főleg azért, mert vannak olyan újdonságok is, amik ehhez a felülethez köthetők!
Mennyi Reels felhasználó van?
Ahogy írtam, kevesen kapták meg, de, hogy mennyire kevesen, az nagyjából a hirdetéskezelőből kiderül: 11.000 és 13.000 között van a Reels-en (hirdetéssel) elérhető magyar felhasználók száma. A nagy részük a 18-34-es korosztályba tartozik. Ez sokat nem változott az elmúlt időben, pár hete is 10.000 környékén volt a hazai felhasználószám.
A környező országokban más a helyzet. Ausztriában 1,1-1,3 millió Szlovákiában 580-680 ezer, Romániában 1,7-2 millió, Németországban 10-13 millió között van a Reels felhasználók száma. Szóval azoknak, akik nemzetközi kampányokat indítanak, mindenképpen érdemes odafigyelni ere a felületre és formátumra.
Hirdetésformátumok Reels-en
Alapvetően két Reels-hez köthető hirdetési formátum van, az egyik a teljes képernyős videó hirdetés, ami a sztorikhoz hasonló formátum. Vagyis álló, 9:16 képarányú és maximum 30 másodperces videókat használhatunk itt.
Ebben nagy újdonság nincs, nyilván érdemes itt is hirdetni (a megfelelő formátumú hirdetéssel) , majd az eredmények elemzéséből látni fogja mindeni, mennyire hatékony neki ez a platform.
Ráhelyezett Reels tartalom: ez egy új hirdetési formátum tulajdonképpen nem csak a Reels-en, hanem az egész Facebook (Meta?) hirdetési rendszerben. Ugyanis itt a Reelsre készített videók felületén, vagy a jobb felső sarokban jelenhet meg egy kicsi, négyzetes kép, egy matrica, vagy az alsó sávban.
Ez tartalomgyártói és hirdetői oldalról is odafigyelést igényel.
A tartalomgyártóknak azért, mert észben kell tartaniuk, hogy a jobb felső sarokban eltakarhatja valami a videójukat. A hirdetőknek pedig azért, mert itt egy viszonylag kicsi, 1:1 képarányú képet tudnak használni. Vagyis pl. túl sok, kicsi szöveg valószínűleg hatástalan lesz itt.
Előbb utóbb valószínűleg (remélhetőleg) nálunk is megjelenik a Reels még több felhasználónak, így egyre több hirdetést fog a Facebook kirakni ilyen felületekre is. Érdemes ezt figyelembe venni a hirdetések tervezésénél!