Törli magát a Lush a közösségi médiáról, mert az ártalmas az életünkre

A Lush világszerte törli magát a legtöbb közösségi média platformról, ahogy írják, anti-szociálissá válnak:

„2021. november 26-tól kijelentkezünk a Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp és TikTok felületeiről addig, amíg nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóik számára.”

De Twitteren és YouTube-on továbbra is megtalálhatók lesznek. Az indoklás elég világos: a közösségi média káros hatással van az életünkre, függőséget okoz, ezért lejönnek a szerről. Mint írják, nem ez az első próbálkozásuk a távolmaradásra, de úgy tűnik, most minden eddiginél eltökéltebbek. A döntés egyébként nagyon jól illik az alapító elveibe, aki ezt írja:

„Az egész életemet azzal töltöttem, hogy a termékeimben elkerüljem a káros összetevőket. Mára óriási mennyiségű bizonyíték van arra, hogy a közösségi média használatával kockázatnak vagyunk kitéve. Nem vagyok hajlandó kitenni a vásárlóimat ennek a kárnak, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt.”
MARK CONSTANTINE TÁRSALAPÍTÓ ÉS TERMÉKFELTALÁLÓ

A Lush tehát megpróbál távol maradni a közösségi médiától, ami egy érdekes üzleti döntés, hiszen 937 üzletük található 47 országban, és számos különböző kisebb-nagyobb profillal rendelkeznek. (Érdekes módon a Lush Hungary oldalán kívül máshol nem nagyon lehet megtalálni a távozásról szóló bejegyzést.)

Kíváncsi leszek, hogyan tudja a Lush pótolni a közösségi média elérést (lehet, hogy eddig sem volt nekik elég nagy?), illetve az is furcsa, hogy a YouTube-ot miért nem tekintik ugyanilyen károsnak, hiszen az is be tudja szippantani az embert…

Mindenesetre nem ez az első közösségi média bojkott, hirdetések leállítása mellett például Elon Musk is törtölte az oldalait a Facebookról korábban.

A Lushnak sok sikert, alapvetően tiszteltet követel, ha egy márka ilyen határozottan cselekszik. Azért majd figyeljük a fejleményeket. 🙂