Valljuk be, a Facebook és az Instagram az elmúlt években elkényelmesítette a marketingeseket!
Weboldalak helyett Facebook oldalakat készítettek sokan, e-mail címek helyett Instagram feliratkozókat gyűjtöttek, fórum helyett csoport készült, külső statisztika helyett pedig a Facebook hirdetési statisztikájára szoktunk rá. Mi a megoldás? Erről szól a következő videó!
A kényelmi marketing mindegyik lépése, ami az egyszerűsítés felé vitte a cégeket érthető és logikus: amennyi feladata van az embereknek, amennyi különböző platformra kell figyelni, ahány eltérő felületen kell megjelenni… még jó hogy ahol csak lehet, egyszerűsítünk.
Ez a trend azonban elkezdett ellenünk dolgozni.
Az első csapás akkor érte a cégeket, amikor a Facebook elkezdett játszani a hírfolyam algoritmussal: a jól összegyűjtött követői bázisok értéke csökkent, hiszen az elérések drasztikusan változtak.
Ez egyre több embert terelt a hirdetésekhez, aminek persze egyenes következménye lett a hirdetési árak emelkedése. Ez viszont a korábban bevált hirdetési stratégiákat kérdőjelezte meg sok esetben.
A legutolsó csapás pedig az volt, amikor az iOS14.5 bevezetésével a Facebook hirdetési rendszerét elvágta az Apple az adatok egy részétől. Elzáródott az adatcsap az egyik oldalon.
Így ma már sokkal nehezebb értékelni a kampányok eredményességét, ha arra csak a Facebook Hirdetéskezelőjét vagy jelentéskészítőjét használniuk. Hiszen egyre kevesebb adatot látunk, ráadásul azt is késleltetve. Így viszont egyre nehezebb növelni az optimalizálás. A helyzet ráadásul tovább is romolhat, hiszen a Google előbb-utóbb nem fogja támogatni a Chrome böngészőben a külső sütiket, ami további nehezítés lesz a Facebook számára.
Ennek ellenére számomra nem kétséges: a Facebook fog találni megoldást a legtöbb problémára. Mivel a bevételeinek 99%-a a hirdetésekből származik jelenleg, elemi érdekük, hogy kidolgozzák azokat a megoldásokat, amik az adatok, és az adatokból származó információk egy részét visszaadják a piacnak. De ez idő, illetve előfordulhat, hogy nem lesz mindenkinek elérhető, csak azoknak, akiknek elég nagy a forgalmuk, elég sok adatot tudnak más felületekről generálni.
Mit tehetünk addig? Mit tehetnek a kisebb cégek?
Van megoldás: vissza az alapokhoz!
Vissza azokhoz a marketinges alapokhoz, amiktől a Facebook egyre kényelmesebb rendszere eltávolított minket!
Nem használsz más elemző módszert a hirdetésiindél, mint a Facebook jelentéseket?-
Kezdj el használni Google Analytics-et!
Nincs más kapcsolat a piacoddal, mint a Facebook oldalad vagy az Instagram profilod?
Építs hírlevél listát, legyél fent YouTube-on is!
Az egyetlen hivatalos felület a Facebook oldalad?
Legyen aktív weboldalak friss információkkal és legyél fent a Google MyBusiness-ben is!
Facebook csoportban tartod a kapcsolatot más B2B szakemberekkel? Legyél aktív LinkedIn-en is!
Nem, nem azt mondom, hogy hagyd ott a Facebookot és felejtsd el az Instagramot!
Mindkettő fontos és kihagyhatatlan platform.
De fontos, hogy mellettük építsd fel a céged jelenlétét más platformokon is De még fontosabb, hogy legyen minél több olyan jelenléted, amiért 100%-ban te felelsz, aktív és friss!
Lépj vissza azokhoz az alapokhoz, amik 10 éve, a Facebook igazi berobbanása előtt álltak a rendelkezésedre, és fordíts a stratégiádon!
Kezeld úgy a helyzetet, hogy a tartalomfejlesztés szempontjából a saját felület legyen az első, a Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a YouTube pedig csak a második szintre kerüljön!
Így át tudod hidalni a Facebook ingadozásaiból fakadó problémákat, ha pedig a Facebook képes lesz újból elegendő ő adattal dolgozni, sokkal jobb helyzetben leszel.
Szóljon erről a következő időszakod: térítsd vissza a marketinged az alapokhoz, legyen a kiindulás a saját felületed!