Facebook konverzió optimalizálás nem prioritásos eseményekre is

Az iOS14.5 bevezetése után a Facebook hirdetéseknél a webes események priorizálása lett az egyik legfontosabb feladatunk. Ez azt is jelenti ugye, hogy a hitelesített domainen futó Facebook Pixel események közül csak azokat tudjuk konverzió optimalizálásra használni, amiket a Webes események konfigurálása eszközben beállítottunk az első 8 sorba. Amik nem szerepelnek a legfontosabb 8 között, azok viszont nem használhatók erre.

Ezeken változtatott a Facebook. Már lehet azokra az eseményekre is optimalizálni, amelyik nincs bent az első 8-as listába, nem prioritásosak. Viszont azok a hirdetések, amik olyan eseményre próbálnak optimalizálni, amik nem szerepelnek a kiválasztott 8 között, nem jelennek meg azoknál a felhasználóknál, akik nem fogadták el a hozzájárulást az iOS14.5, illetve frissebb Apple eszközökön.

Ezzel szemben a prioritásos eseményre optimalizáló hirdetések megjelennek mindenkinek attól függetlenül, hogy hozzájárult-e a követéshez.

A Facebook szerint a jó gyakorlat az,

„hogy a nyolc prioritásos eseményed egyikét választod a hirdetéseidben optimalizáláshoz, így a teljes célközönségedet elérheted, maximalizálhatod a hirdetések teljesítményét, és tartalmasabb mérési jelentéseket kaphatsz. Az üzleti céljaidtól függően ugyanakkor a nem prioritásos eseményekre való optimalizálás is előnyös lehet a számodra.”

A lehetőség ott van már a Hirdetéskezelőben is. A figyelmeztetéssel együtt…

Nem prioritásos eseményre akkor érdemes optimalizálni, ha:

  • nem tudod igazolni a tartományodat (ami a Webes események konfigurációjának a szükséges alapja)
  • a tartományodon nem tudsz nyolc prioritásos eseményre egységesíteni
  • elsősorban androidos eszközöket használókat szeretnél elérni, nem kell nyolc eseményre korlátozni a lehetőségeidet.

Persze van a dolognak árnyoldala is. Ha nem prioritásos eseményekre optimalizálunk, egyrészről csökkenhet a célközönség, másrészt az adatok is kevésbé lesznek pontosabbak.