A tavalyi évben nagyot változott a világ, a vállalkozások pedig kétségbeesetten próbálnak lépést tartani a megváltozott fogyasztói szokásokkal. A távolságtartás és a bezártság még inkább az online eszközök előretörésének kedvezett. A cél az lett, hogy a cégek, márkák továbbra láthatóak, észrevehetőek maradjanak a korlátozások ellenére. A marketingkommunikációnkban a videós formátum egy remek eszköz lehet, hogy megfeleljünk a megváltozott fogyasztói igényeknek.
Mivel az embereknek hiányzik a valós idejű és minél valódibb kommunikáció, így a márkáknak növelni kell az interaktív kommunikáció lehetőségét – például rövid, könnyedén fogyasztható videók formájában. Azoknál a vállalkozásoknál, akik rendszeresen használják a sztorikat, és az egyéb rövid, interaktív formátumokat jelentősen lerövidülhet a vásárlási ciklus.
Az Animoto felméréseiből például kiderült, hogy azok a márkák, akik rendszeresen és stratégiai elemként használták a videóformátumot a közösségi marketinges kommunikációjuk során, sokkal jobb eredménymutatókat értek el azokkal a cégekkel szemben, akik csak elvétve vagy nem használták ezt a formátumot.
Érdemes megvizsgálni célközönségünket, hiszen a TikTok és az Instagram Reels egyaránt hatalmas ütemben fejlődik. Ugyan nálunk még nem érhető el a Reels, de ha potenciális vevőkörünk nagy számban megtalálható TikTok-on, akkor erre érdemes külön stratégiával készülnünk az idei évre.
Az élő videók népszerűsége szintén hatalmas ütemben növekszik. Használhatjuk ezt a formátumot most már nemcsak Facebook-on, de Instagram-on és akár LinkedIn-en is. Sőt! Használjuk is, amikor csak tehetjük az adott csatorna natív élő videós funkcióját, hiszen ezek mindig előnyt élveznek az algoritmusok alapján.
Ha te is használod a videós formátumot, akkor tarts velünk Építs Te is tartalompiramist több platformra webináriumunkon! Itt olyan automatizmusokat és megoldásokat ismerhetsz meg, melyek segítenek megsokszorozni videóid kommunikációs értékét.