6 LinkedIn sikertipp 2021-re

A LinkedIn igen hatásos marketing csatorna lehet az idei évben is, azonban nem mindegy, hogyan használjuk. Most összegyűjtöttünk néhány olyan tippet, melyek segítségével 2021-ben is maximálisan kihasználhatod a LinkedIn előnyeit.

Posztolj rendszeresen, de ne vidd túlzásba!

A folyamatos, aktív jelenlét elengedhetetlen, ha jól szeretnénk használni a LinkedIn-t. Azonban nem szabad túlságosan gyakran posztolnunk sem, ugyanis bizonyos mennyiség felett már igencsak lecsökken a bejegyzések hatékonysága. Most többen kérdezhetik, hogy ugyan, hogy posztolnék túl sokat, mikor az a kevés is nehézséget okoz! (Nekik erősen ajánlott a Tartalompiramis webináron részt venni! 😊) Azonban több cég használ olyan automatizmusokat, melyek minden blogbejegyzést automatikusan kiposztolnak a LinkedIn-re is. Ha túl nagy mennyiségben kerül fel bejegyzés a blogra, akkor bizony a LinkedIn-en is megcsappanhat az elérés. A mérések azt mutatják, hogy ahol havi 30 posztnál több kerül ki az oldalra, ott már elkezd csökkenni a hatékonyság. Az ideális mennyiség valahol a heti 2-3 és a havi 30 között van – iparágtól, közönségtől függően. A legjobb a reggeli órákban közzétenni a bejegyzéseket és napközben pedig reagálni a hozzászólásokra.

Van élet a szöveges bejegyzésen is túl!

Használd ki a LinkedIn által nyújtott összes bejegyzéstípust! A videós formátum továbbra is igen hatékony, ahogy arról már korábban is írtunk. Ha van egy videónk, amit szeretnénk kommunikálni, akkor erősen ajánlott a YouTube link megosztása helyett ezt feltölteni a LinkedIn-re és natív tartalomként publikálni. Emellett használhatunk figyelemfelkeltő képeket, slideshow és akár podcast formátumot is. Érdemes kísérletezni, hogy célközönségünk melyiket kedveli a leginkább. Igen látványos lehet, ha a dokumentumunkat több részre bontva, külön-külön töltjük fel, ezekből ugyanis a LinkdIn lapozható carousel bejegyzést fog generálni.

Ne csak a saját tartalmad terjeszd!

Ugyan sokan úgy gondolják, hogy a LinkedIn az a felület, ahol magunkat kell „eladni”. Ez álláskeresésnél, privát profil esetén még akár igaz is lehet, azonban messze nem állja meg a helyét, ha üzleti oldalról beszélünk. Saját bejegyzéseid mellett rendszeresen tegyél közzé szakmai, iparági híreket, információkat is. Emellett ossz meg olyan posztokat is, melyeket mások írtak, de szakterületük, véleményük miatt azonosulni tudsz tartalmukkal. Az sem gond, ha vitaindítóként olyan tartalmat osztasz meg, amivel nem értesz egyet. Itt kiemelten fontos a kulturált, és moderált véleménynyilvánítás, hiszen megvitatni szeretnéd a témát, nem pedig konfliktust generálni. Trendek, hírek, aktualitások mindig szerepeljenek bejegyzéseid között.

Készíts olyan tartalmakat is, melyek kizárólag a LinkedIn-en érhetőek el

Ugyan már feljebb írtuk, hogy bizonyos automatizmusokkal a blogbejegyzéseink is kikerülhetnek LinkedIn-re, de mégsem ajánljuk, hogy csak ezt a fajta tartalomkészítést használd. Feltehetően vannak olyan követőid, akik ugyanúgy követnek más social csatornáidon is. Őket biztosan nem akarnád azzal terhelni, hogy mindig, mindenhol ismétlődően lássák ugyanazokat a bejegyzéseidet. Készíts rendszeresen olyan tartalmakat, melyeket csak a LinkedIn felületén teszel közzé. Ezzel nagymértékben növelheted elköteleződésüket, és saját hatékonyságodat egyaránt. Fontos, hogy bejegyzéseid ne a direkt értékesítést szolgálják, sokkal inkább bizalmat és elköteleződést kell kiváltani tartalmaiddal, mint elsőre eladni.

Élőzz!

Már említettük, de ismét felhívjuk a figyelmet rá: használd a LinkedIn natív formátumait. Ez vonatkozik a videókra is és a live adásokra is. Ha még nem tetted, akkor mindenképpen arra bíztatunk, hogy próbáld ki a LinkedIn live funkcióját. A számadatok azt mutatják, hogy sokkal több interakciót tud kiváltani, mint egy belinkelt videós bejegyzés.

Tagelj, hashtagelj

Szintén fontos eszköz a tagelés és a hashtagek használata. Ha van egy együttműködésed szakmabeliekkel, vagy egy-egy bejegyzéshez kapcsolódóan be tudsz jelölni együttműködő, közreműködő feleket, az mindenképpen hasznos lehet a kapcsolatépítés szempontjából. Például, ha résztvevője vagy egy interjúnak, amikor bejegyzést készítesz róla, tageld be a többi szereplőt/céget is a bejegyzésedben. Nyilván ezt sem érdemes túltolni, mert balul sülhet el, de a fontos befolyással bíró szakmai influenszer személyeket mindenképpen érdemes tagelned. A hashtagek használata pedig nagyban megkönnyíti a tartalmaid terjedését, hiszen ez alapján szűrhetőek bejegyzéseid. Használj mindig releváns, de nem csak népszerű, hanem téged megkülönböztető hashtageket is.


A LinkedIn növekedése folyamatos, és ha hinni lehet a trendeknek, akkor a covid járvány után nagy szerephez juthat majd a gazdaság újraindításában is. Rengeteg új, még kihasználatlan lehetőség áll előttünk, ha időben megalapozzuk biztos jelenlétünket ezen az egyre inkább megkerülhetetlen közösségi platformon.