A Facebookot régóta érdemes használni e-mail adatbázis építésre, hiszen már 10 éves is jól működtek azok a kampányok, amik landing page-re vitték az embereket, vagy az akkor még hatékony Facebook alkalmazásokat használták.
De aztán jött a mobil, és ez mindent megváltoztatott. Eltűntek az alkalmazások, a landing page-ek pedig kezdtek veszíteni a hatékonyságukból.
Szerencsére a Facebook nem pihent, és sorra mutatja be azokat a megoldásokat, amivel rendkívül hatékonyan lehet e-mail adatbázist építeni.
Most ezekből gyűjtöttem össze párat, mert a következő időszakban (akár a második hullámot, akár a karácsonyi szezont értjük alatta) kulcsfontosságú lesz, milyen erős e-mail adatbázissal rendelkezünk.
1. Lead hirdetések
A Lead hirdetések (magyarul Érdeklődőkeresési hirdetések) a Facebookos listaépítés Jolly Jokere. Nem csak azért, mert ez egy céleszköz, és nagyon sok jó funkcióval rendelkezik, és nem csak azért, mert ezt mobilra találták ki, így mobilon rendkívül hatékony.
Igazából azért, mert akár egyszerű feliratkozó gyűjtést szeretnél, akár komplexebb nyereményjátékot, akár „csali kampányt” futtatnál, akár az értékesítő csapatodnak szállítanál több leadet, ez a megoldás mindegyikre használható. Technikailag ugyanis mindent tud, amire szükséged van, és a hirdetéskezelőből nagyon egyszerűen létre tudod hozni a célzás és a kreatív mellett magát az űrlapot is.
(Olyan sok célra használható ez az eszköz, hogy az Építs Listát Biztonságosan és Hatékonyan Előadásunkon külön foglalkozunk a beállítás mellett a lehetőségek bemutatásával is.)
2. Lead hirdetés űrlap bejegyzés kiemelésben
Az első pontban bemutatott Lead hirdetés annyira fontos és hatékony volt, hogy úgy tűnik, a Facebook minél több cégnek oda szeretné adni ezt a lehetőséget. Valószínűleg ez vezetett oda, hogy az űrlap létrehozás egy egyszerűsített verziója már megjelent a Boost posztoknál, vagyis a bejegyzés kiemeléseknél.
Ez egy új megoldás, nagyon ígéretes, mert gyorsan lehet létrehozni feliratkoztató űrlapot, mivel kevesebb funkciót tud, mint a nagyobbik testvér. Ennek azonban ára van. Ha ezt a megoldást szeretnéd használni, az adatkezeléshez tartozó tájékoztató szövegeket nagyon jól ki kell találnod. De nyugi, a tréningünkön erről is lesz szó!
3. Lista építés Messenger chatbotban
A Messengerben futtatott chatbotok nagyon sok fejlesztési lehetőséget tartogatnak. Például be lehet építeni olyan funkciót, aminek a segítségével egyetlen gomb megnyomásával bekéred a felhasználóktól az e-mail címüket.
Így ha például futtatsz egy olyan kampányt Messengerben, amelyik egy kvízt, egy kalkulátort vagy egy nyereményjátékot tartalmaz, akkor nem csak Messengerben tudod tartani a kapcsolatot később az kitöltőkkel, hanem e-mailben is.
4. Messenger űrlap
Talán ennek kellett volna lenni a harmadik pontnak, mert tudsz olyan Lead hirdetést is futtatni, ahol az űrlap Messengerben jelenik meg. Persze ilyenkor nem igazi űrlapról van szó, hanem egy beszélgetés keretében kérdezed ki az embert – így például akár egy mini kutatást is meg tudsz itt oldani. Ráadásul van olyan plusz előnye is ennek a megoldásnak, hogy ha valaki félbeszakítja a beszélgetést, akkor 24 órán belül automatikusan fog kapni egy üzenetet ami arra emlékezteti, hogy tudja folytatni a beszélgetést, pontosabban az adatmegadást. Ráadásul ez a megoldás jó belépő pontja lehet akár egy „rendes chatbotnak” is.
5. Űrlap kitöltés mobilon
Persze nem csak a saját, beépített eszközeit támogatja a Facebook. Ha például adatbázis építő kampányt futtatsz egy landing page-en, amit a Facebook mobil böngészőjéből látogat meg a felhasználó, akkor a Facebook felajánlja, hogy egy gombnyomással töltse ki az adatait a gépelés helyett. Persze ez csak egyszerűbb űrlapoknál történik meg, de ez is nagy segítség a felhasználóknak – no meg a hirdetőknek is.
+1. E-mail küldés Facebook oldalról
Egyre több Facebook oldalon jelenik meg az e-mail küldés lehetősége, ami azt jelenti, hogy a Facebook oldalad inbox füléről tudsz (majd) e-maileket küldeni. Egyfajta beépített kontakt kezelő és e-mail küldő megoldásról van szó, ami újabb hasznos funkció lesz a vállalkozásoknak, még ha valószínűleg nem is lesz olyan funkció gazdag, mint sok specializált szolgáltatás.
Mégis jól mutatja, hogy a Facebook szerint is hasznos kiegészítője a közösségi kommunikációnak a lista építés valamint az e-mail küldés. Jól tudják támogatni egymást, illetve növelni egymás hatékonyságát, amire a következő időszakban, ezekben a változékony időkben mindenképpen szükség van.
Pont ezért hoztuk létre az Építs Listát Biztonságosan és Hatékonyan Előadást, ahol nem csak online és offline (!) lista építő trükköket fogunk bemutatni, hanem az ezekhez tartozó gyakorlatot és adatvédelmi hátteret is. Jelentkezz most, ha többet szeretnék kihozni az év hátralévő részéből!