Szükség lenne új tartalomra az oldaladon, de nincs túl sok időd? Gondoltál már rá, hogy ilyenkor a Facebook élő videót használd tartalomkészítésre? Miért az élő videó a jó választás ebben az esetben?
Az élő videó egy szuper eszköz arra, hogy nagyobb elérést hozzon neked, mint egy szöveges, vagy képes bejegyzés. Itt ugyanis azonnali kommunikációs lehetőséget biztosítasz a nézőid számára, hiszen élőben is kapcsolatba kerülhetnek veled. Arról nem is beszélve, hogy a Facebook algoritmusa is kiemelten támogatja ezt a formátumot, így jobb eredményeket érhetsz el használatával.
Az élő videó arra is jó, hogy kiemelt figyelmet adj egy-egy témának. Akár élőben csatlakoznak az adáshoz követőid, akár csak később nézik vissza a videóidat, több figyelmet szerezhetsz nézőidtől, ha rendszeresen használsz élő videókat a kommunikációdban.
Amikor azonban élő videós bejelentkezésre szánjuk rá magunkat, át kell lépnünk egy olyan korlátot, ami sokunk fejében bizony ott van. Ez pedig a tökéletességre való törekvés. Ez az egyik legnagyobb gát a legtöbb tartalomkészítő számára, aki eddig nem használta szívesen ezt a formátumot. Valamiért úgy érezzük, hogy amikor lenyomjuk az élő adás gombot, akkor onnan már nincs visszaút – létrehozunk valami visszavonhatatlan dolgot. Ha valami nem úgy sikerül, ahogy elterveztük, azon már nem tudunk változtatni. Sokan pont ezért tartanak ki az előre felvett videós formátum mellett, mert azt utólag is lehet módosítani, tökéletesíteni.
Érdemes azonban átlépnünk a saját gátlásaink korlátait, hiszen az élő videók ugyan gyakran nem tökéletesek, de minimális előkészülettel, gyorsan állítható elő segítségükkel új tartalom. Aggodalmainkat is csökkentheti, ha tudjuk: rögzített élő videóinkat később megszerkesztve, többféle változatban, több kommunikációs platformon is felhasználhatjuk a későbbiekben. Például feliratozva, megvágva a legfontosabb részeket, akár instagramon, youtube-on, vagy a más közösségi média felületeken is használhatjuk ezeket. Így lesz egy élő videóból többször, több platformon használható sokszoros tartalom. Ez az igazi értéke ennek a kommunikációs formátumnak, szóval használjuk ki – természetesen előre felállított stratégia mentén.
Ha szeretnéd igazán hatékonyan kihasználni az élő videóidban rejlő lehetőségeket, akkor várunk az Építs Te is tartalompiramist! webináriumunkon, ahol megismerheted, hogyan tudsz a legkevesebb energiaráfordítással a leghatékonyabban kommunikálni több platformon.