Visszatérő problémát jelentett, hogy a márkák, cégek is megkötések nélkül, ingyenesen használhattak bármilyen zenét klipjeikhez a TikTok platformján. Mivel a zenék felhasználása a megállapodás része volt a zenei kiadókkal, így ez valóban ingyenes volt ezidáig. Azonban, ha TikTok marketinggel foglalkozol cégként, úgy tűnik, ez mostantól megváltozott. A TikTok szép csendben megváltoztatta a kereskedelmi célokra történő zenefelhasználás szabályait. Már nem használhatóak a legnépszerűbb zenék üzleti célokra, helyette egy Commercial Music Library-ból választhatunk cégünk, márkánk számára zenei aláfestést. Természetesen a TikTok szerint az új választható zenetárban rengeteg jó minőségű és ingyenes zenét találhatunk továbbra is, melyet cégként is használhatunk, viszont a top zenékről le kell mondjunk.
A változtatás egyébként várható volt, számítani lehetett rá. A kiadók egyre óvatosabbak voltak, hiszen sokszor előfordult, hogy számukra nem kedvelt márkák használták fel zenéiket. Nem örültek, hogy olyan márkákkal, cégekkel kapcsolták így össze őket, akikkel nem tudtak azonosulni. Mivel a TikTok népszerűsége rohamosan növekszik, így egyre sürgetőbbé vált a változtatás igénye.
Tisztáznunk kell azonban, hogy ez a változtatás jelenleg még csak azokra a márkákra, cégekre van hatással, akik „verified” üzleti profillal rendelkeznek a TikTokon. Ez a helyzet jelenleg még kicsit zavaros, hiszen a TikTok szerint a nem ellenőrzött, de üzleti profilok is ugyanezen szabály alá tartoznak. Viszont az nincs szabályozva, hogy mikor kell üzleti profilt használnod. Átválthatsz Pro fiókra, ami hozzáférést ad az analitikákhoz, de ez még nem minősül üzleti fióknak és nem is elvárás feléd. Várhatóan a következő fejlesztésük pont egy új üzleti célú fiókokra vonatkozó újítás lesz.
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy ha nem ellenőrzött az üzleti fiókod, akkor továbbra is használhatod kereskedelmi célokra a legnépszerűbb számokat? Technikailag még igen. Azonban egészen biztosan dolgoznak már a háttérben ennek a problémának a megoldásán is, szóval javasoljuk, hogy legyen B terved arra az esetre is, ha hamarosan bezárul számodra is ez a kiskapu.
A legnagyobb hatása ennek a szabályozásnak a manapság nagyon trendi mémekre és remixekre van, ha ezeket nem tudják használni a márkák, csökkeni fog a nézettségük és lecsökken az elérésük is.
Mit adnak cserébe az üzleti felhasználóknak? Ugyan üzleti profilként nem lesz teljes hozzáférésed a zenékhez, de továbbra is használhatod majd a felhasználók által feltöltött hangokat. Ezzel megadják annak a lehetőségét, hogy felhasználd ezeket a nem kereskedelmi számokat a klipjeidben. Nem sok, de ez is valami.
Mivel a TikTok az egyik leggyorsabban fejlődő közösségi platform, így mi is kíváncsian várjuk a további fejlesztéseket.