A Facebook publikálta negyedéves számait és friss információkat arról, milyen változásokat tapasztaltak a platformjaikon az elmúlt hetekben. Kezdjük először ezekkel, utána pedig a negyedéves adatok következnek.
Elköteleződés (engagement): a különböző mutatók növekvő elköteleződést jeleznek (vagyis a felhasználók aktívabbak), hiszen az emberek visszahúzódtak ( a közlemény szerint menedékbe), és online próbálják tartani a kapcsolatot a szeretteikkel. A cég arra számít, hogy a korlátozások enyhítésével ennek a megnövekedett aktivitásnak egy részét elveszítik.
Bevétel: 2020 első negyedévének utolsó három hetében jelentősen csökkent a reklám iránti igény a platformokon. Az üzleti kilátások bizonytalansága miatt nem készítenek előrejelzést a második negyedévre és a teljes évre. A reklámbevételek márciusban meredeken csökkentek, de április első három hetében a stabilitás jeleit mutatva nagyjából ellaposodtak. Ez jelentős változás az előző évhez képest, ahol 17% volt a növekedés év per év alapon.
Összes költség: A Facebook több területen tudott megtakarítani (pl. utazás, események, marketing), de tovább dolgoznak a termékfejlesztésen és a toborzáson. Eddig több, mint 300 millió dollárt fektettek be a szélesebb közösségük fejlesztésébe a krízis alatt. E miatt csökkentik az éves bevételi előrejelzésüket az 54-59 milliárdos sávról az 52-56 milliárdos sávba.
A korábbi évek infrastruktúrára fordított beruházásai a közlemény szerint jól jöttek most, hiszen erre is szükség volt a megnövekedett aktivitás kiszolgálására.
Most pedig nézzük a fő számokat!
- Facebook napi felhasználói szám (DAU): 1,73 milliárd, ami 11%-os növekedés év per év alapon
- Facebook havi felhasználói szám (MAU): 2,6 milliárd, ami 10%-os növekedés év per év alapon
- Facebook platform család napi felhasználói szám (DAP): 2,36 milliárd, ami 12 %-os növekedés év per év alapon
- Facebook platform család havi felhasználói szám (MAP): 2,99 milliárd ember (igen a föld népességének több, mint 38%-a), ez pedig 11%-os növekedés év per év alapon
- A dolgozói létszám 48268 volt március 31-én
- Egy Facebook felhasználón átlagosan 6,95 dollárt keres a cég, Európában 10,64-et, Észak-Amerikában pedig 34,18-at
- Az összes Facebook platform esetében valamivel kisebb az egy főre eső bevétel, hiszen ez világ szinten 6,09 dollár.
A végére pedig pár diagram, hogy jobban lássuk a fejlődés ütemét: